Alla inlägg den 27 mars 2008

Av Tindra - 27 mars 2008 13:05


Ja jag tog en rövare för att det ska bli av att göra om i sovrummet.
Som jag nämnt innan är omtapetsering mer än nödvändig men vi har inte
fått ur den berömda tummen o gjort ngt än..

Vad har jag då gjort.
JO...

Jag har beställt gardiner och sängkläder och överkast som passar ihop..
De passar dock INTE ALLS i sovrummet som det ser ut nu..
Det borde väl bli en morot att få det färdigt eller vad tror ni?

Ful får man va men inte dum *fniss*

Kram
Tindra

Av Tindra - 27 mars 2008 12:22

Hos Skogstrollet hittade jag en länk där man skulle svara på frågor o se vad man var för hund..
Vad jag blev..???
Jo en Cockerspaniel..
Inte så konstigt då att jag trivs så bra med min voffe som är just en
cockerspaniel.
Bild finns på honom i föregående inlägg

Vilken hund är du? 
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=45926&a=509489&lid=puff_516337&lpos=extra_0

Ha det gott
Tindra

Av Tindra - 27 mars 2008 11:45


Smet ifrån hemmet och barnen en stund.
Tog med voffen och gick ut i solen.
Det var verkligen underbart. Vinden hade mojnat lite så det värmde
rejält i solen.
Nästan all snö var borta och vårblommorna syntes igen.

Både hunden och jag njöt av den energigivande solen.

Hoppas det kan bli så här fint nästa vecka när skolorna är igång igen

och jag kan ta mig lite mer tid utomhus och ge mig ut i skogen
med hund och kamera.

Hoppas ni har det bra allihopa
Kram
Tindra

Av Tindra - 27 mars 2008 10:10


Sjuka barn tycker lika synd om sig själva som män gör..
Ooooooopsss... Sorry... Nu blir jag väl attackerad av alla män som möjligen
läser bloggen *fniss*

Har idag lillaman hemma. Igår efter fritids hostades det enormt och det var hängigt och gnälligt.
Naturligtvis bestämdes att han skulla vara hemma vilket är helt naturligt.
Jag förberedde mig mentalt på en jobbig dag idag. Springa med hostmedicin och alvedon och förklara att man faktiskt inte ska springa ut till kompisar när man är dålig.
Med det inpräntat i huvudet somnade jag sent i natt.
Vaknade i morse, låg kvar i sängen o lyssnade......
Det var VÄLDIGT lugnt.
Det visade sig att det som såg ut att bli en hiskelig förkylning redan börjat dra sig tillbaka.. Har nu vid 10,15 fortf knappt hört ett enda litet host.
DÄREMOT...
Jag har TRÅÅÅÅKIGT!!!!!
Jag har IIIIIIIINGET att göööööööra!!!!!

Nänä... Hela rummet är fullt av inget att göra som min pappa brukade säga om vi barn klagade.
Nu sitter han dock vid tvn en stund så jag får vila öronen lite.
Är han lika pigg i morgon så lär det bli fritids igen.

Nu ska jag bara uppbåda ork och tålamod denna dag...
Själv ska jag kanske träna i kväll igen. Beror lite på hur jag själv mår.
Lite tung i bröstet så det blir inte ngn löpning idag iaf. Kanske följer jag med och kör maskinerna.

Solen skiner för fullt ute.
Det blåser som vanligt men är vackert.
Ska försöka få tösen att se till lillkillen en stund så jag kan gå en promenad med hunden i lugn o ro.

Hoppas ni har det bra allihopa.
Skickar extra stora styrkekramar till några som behöver det.

Kram
Tindra

Ovido - Quiz & Flashcards