Alla inlägg den 20 mars 2008

Av Tindra - 20 mars 2008 10:42


Solen skiner här idag.
Det har varit ett antal minus i natt och luften är klar och skön ute.

I eftermiddag bär det av för att lämna en dotter och få hem den andra.
Hoppas det inte är för halt ute på vägarna. Kan va lurigt nu med det här vädret. Det är så varmt o skönt i solen men fläckvis kan halkan finnas där förädiskt lurande..
Skärtorsdagen räknas som en av årets största dagar när det gäller antal trafikolyckor.  Jag kommer ta det väldigt lugnt och sen får man bara hoppas att de runtomkring gör samma sak.
Tidsmässigt gör det inte så stor skillnad att man gasar på trots allt.
Livet borde kännas viktigare än att man kommer fram exakt i tid.
Släkt och vänner ser hellre att man kommer fram hel och i livet. De vill inte få ett hemskt samtal som säger att personen ligger på sjukhus efter en olycka eller *hemska tanke* något ännu värre.

Eftersom jag är ute och åker långt varannan helg så ser jag mkt.
I genomsnitt ser jag 3 tillfällen i trafiken som skulle kunnat gå riktigt illa varje gång jag är ute på mina långkörningar. Idag när halva sverige är vid ratten gäller det att vara uppmärksam.
Jag säger inte att jag är någon gud när det gäller att köra.
Nej, men jag tar det lugnt.. Är så uppmärksam jag kan både när det gäller mötande och dem som man ser närmar sig i racerfart i backspegeln.

Ha det gott nu mina vänner.
Kram
Tindra

Ovido - Quiz & Flashcards