Alla inlägg den 19 mars 2008

Av Tindra - 19 mars 2008 18:11


Ja det är onsdag men här blev det iaf ärtsoppa idag.
Senap, mejram och lite riven lök gör susen.. SÅÅÅ gott..
De hade jag aldrig trott jag skulle säga när jag var liten. Då avskydde jag
ärtsoppa mer än allt annat..

Kände att jag inte orkade engagera mig i något märkvärdigt efter racet
på Willys idag.
Varenda ålderspensionär inom en radie av fem mil måste varit där.
ALLA skulle storhandla.. Utöver pensionärerna , mig sjukpensionär inräknad, så var tydligen alla andra där också.
Milslånga köer vid kassan och slagsmål om sill och lax..*lite överdrivet*

Väl hemma fick jag allt på plats i skafferi, kyl och frys.
Sen har jag trimmat huvudet på hunden. Han var ovanligt lugn o snäll idag.
Det ger resultat att hålla på mkt o ofta med pälsen på honom.

Nu är det lugna gatan en lite stund.
Tänker inte göra många knop till idag.
Har fixat de sista födelsedagspresenterna till dottern som fyllt 17år.
Det blir div apparater till hemmet.
Hon planerar ju till när hon kan flytta till eget så det blir strykjärn, brödrost, citruspress och en elvisp.. Mkt bra o ha grejjer.
Vilken tur hon inte vet att jag bloggar.. *fniss*
Tror nog hon kommer bli väldigt nöjd. Dessutom ska hon få tavlan med eldsblomman som hon kärade ner sig i..

Ha en skön kväll allihopa
Kram
Tindra

Pssst... OM ni inte ser till mig så mkt under påsken så beror det på alla besök som kommer.. Jag försvinner inte utan återkommer så snart och så ofta jag kan o hinner..

Ovido - Quiz & Flashcards