Alla inlägg den 10 mars 2008

Av Tindra - 10 mars 2008 13:07


Känner mig plötsligt så otroligt nere.
Gråtfärdig mellan varven.
Skulle önska lite lugn samvaro med min guuuben.
Saknar lugna stunder tillsammans. Det är alltid barn eller hund
som pockar på uppmärksamhet.
Ibland blir jag så ledsen... Tänker att vi kommer få vänta många år
än på *VÅR* tid. Då vi kan göra sånt vi vill, TILLSAMMANS, utan att
behöva ha koll åt både höger o vänster.

Sitter här nu o mår illa...
Ledsen, ensam och trött...
Vet att jag måste försöka rätta till anletsdragen innan alla börjar
droppe hem efter skola o jobb senare.
Nu tänker säkert flera av er att.. NEJ inte ska du det, var som du är
visa hur du mår...
MEN...
Jag vet hur reaktionen blir.. Då blir alla tysta ist.. Drar sig undan..
Vet inte hur dom ska bete sig..
Då är det bättre att jag håller tyst o håller masken.

Hundstackarn skulle ju få en långpromenad också. Det har inte blivit av ännu. Jag ska ta mig i kragen och försöka hitta lämpliga kläder för detta grisväder som är utanför fönstret.
Känner inte för det.
Vill krypa in under en filt.. Dra den över huvudet o stanna där tills någon saknar mig, kommer o håller om mig en stund....
Men men... det är en dröm, en utopi nästan.

Fy vilken ynklig gnällblogg detta bidde... Filåt att jag är så trist idag.
Kram
Tindra

Av Tindra - 10 mars 2008 11:44

40x50 cm är den här blomtavlan.
Vet inte varför jag snöat in på dessa stora blommor med
svart bakgrund.
Oftast har det ju blivit landskap av olika slag.
De blommor jag gjort har ju förut varit så fotolika som möjligt
men de två senaste som jag visat här är rena fantasi blommor.
Det kanske är en *fas* i mitt målande som jag måste gå igenom.
Hmm.. Det LÄT bra iaf.. *fniss*

Annars då..
Jo det är mulet regnigt trist och jag BORDE ringa doktorn.
Jag vet inte riktigt varför jag tvekar. Det är väl att man är rädd
att dom ska säga att man är mer sjuk än man redan vet eller nåt.
Nu försöker jag ta det lugnt idag iaf så får vi se vad som händer.
Jag vill ge det en dag till innan jag belastar vårdcentralen.

Dags att ta på regnkläder och släpa ut hunden en runda.
LUFT måste jag ha och röra på mig behöver jag också.


Kram
Tindra

Ovido - Quiz & Flashcards