Alla inlägg den 6 mars 2008

Av Tindra - 6 mars 2008 23:18


Har precis suttit och beställt visitkort.
Dom kommer bli jätte fina.

Har tränat ikväll..
Jag sprang 5km idag på genomsnitts tid 8,7km i timmen. Efter det blev det rodd i tre kilometer.Wow faktorn kom fram o pratade med mig om att han sett mig i tidningen. Både lite kul och en liten aning pinsamt.
Känner att kroppen är trött, men huvudet snurrar fortfarande av allt som händer omkring mig just nu.
Mamma ringde och berättade att alla på PRO hade sett tidningen också förresten.. Men det är ju inte så konstigt. De flesta som bor här har den tidningen och första sidan missar man ju inte..*fniss*

I morgon ska jag köra barn igen.. Lämna en o hämta en.
Återigen 30 mil både fred o söndag..Inget nytt med andra ord.

Vi fick leverans av pellets idag.
Jag har fått avsäga mig allt som har att göra med att släpa in dessa säckar för mina armar klarar inte det. Jag blir jätte dålig och det håller i sig ett bra tag.
Jag har verkligen fått tänka om på många saker jag kunde göra förrut.
Fått lämna över till guuuben, en hel massa.
Men det knorras inte för det. Nu vet han ju hur fibron funkar.
Själv längtar jag efter att börja på nästa målning. Har ett antal ideer men har inte bestämt ännu vad jag ska börja med.

Jösses vad jag tjatar på här nudå.. Går väl på ren adrenalin just nu av allt positivt och även negativt som händer.
Min vän mådde sämre idag t.ex Jag försöker hålla en glad ton när vi pratar men jag visar också att jag förstår och bryr mig.

NU ska hunden nattpinka sen ska jag lägga mig och försöka varva ner.
Har haft lite problem med yrsel sista veckan.. Skyller på stress..

Natti natti
Tindra

Av Tindra - 6 mars 2008 10:39


Inte nog med att tidningen slog upp min utställning STORT..
Dessutom skiner solen... Det är över 5 plussgrader och nästan ingen vind.
Nu ska jag ta med mig kameran ut i naturen och lufta skallen en stund.
Känner en begynnande huvudvärk.
Inte konstigt.. Spänning, förväntan och sen resultatet med ett bra
reportage.
Kommer få en rättelse i tidningen i morgon. Jag ringde och påpekade att det stod fel namn ett antal gånger i texten.
Undrar om dom inte har råd med korrekturläsare på landsortstidningar?
Nåja jag får rättelse i morgon iaf och fick en rejält ursäkt i telefonen.
Damen sa att SÅ fick det MINSANN inte gå till så hon skulle fixa en rättelse åt mig.

Dags att gå ut med voffe och kamera och kanske råkar jag springa på något lämpligt motiv för nästa tomma duk som står här och väntar på färg.

Ha det gott och hoppas solen skiner även på er.
Kram
Tindra

Av Tindra - 6 mars 2008 07:40


Ja det är verkligen frågan det...
Varför? kanske ni undrar..
JO, så här är det. IDAG kom artikeln om mig med i tidningen.
Om mig och min konst. (so far so good)
Nu är det så att det känns liiiiite pinsamt tycker jag.
Halva första sidan på tidningen är en enda stor bild på MIG.
Sen är nästan hela tredje sidan om mig. Bilder på tavlor och text.
GULP!!!
Här har man levt i lönndom, gömd för världen, hur många år som helst
och nu kommer plötsligt folk känna igen mig. Ja iaf några....
Det är otäckt, det är spännande OCH naturligtvis jätte roligt också.

Guuuuben kom upp med tidningen innan han gick till jobbet i morse.
Han brukar alltid komma upp och säga hejdå innan han går.
Sen brukar jag somna om en stund till.
SOMNA OM?! Inte idag... Fjärilarna i magen känns som överviktiga elefanter som studsar omkring.
Kanske skulle *robba* någon av alla muslimer här på en slöja eller något innan jag ger mig ut idag.. *FNISS*


Nej allvarligt.. Det känns jätte kul.
Jag ger mig den på att hon tog jätte bilen på mig på framsidan för att jag talade om att jag har dåligt självförtroende osv..

Nu hade hon lyckats skriva fel namn på tre ställen i texten så jag har lämnat ett meddelande att hon ska höra av sig till mig.
Kan ju vara lätt förvirrande för dem som möjligen är intresserade att höra av sig när det står två olika efternamn och ungefär lika många gånger.

NU..
Nu vill jag tacka för allt ert stöd när det gäller ALLT.
Vet inte hur jag skulle klara allt utan er. Ni är mer än Guld värda.
Tusen tack för att ni finns för mig.

Tindra

Ovido - Quiz & Flashcards