Alla inlägg den 12 mars 2008

Av Tindra - 12 mars 2008 14:52


REGN RUSK o REVBENSPJÄLL..
Har precis varit ute en runda med hunden. Blött ruggigt och allmänt obehagligt. Ingen långpromenad just nu alltså.
Tror nog att husse tar honom en sväng i kväll. Hoppas det iaf..

Jag har fått komentarer om ENERGITJUVAR...
Jo jag håller ju på att ransonera bort sådana så gott jag kan.
MEN....
Hur gör man när ens engen mor är en ENORM energitjuv.
Jag är det enda barnet som bor inom räckhåll så jag får ta allt gnäll
och alla problem. Mina syskon bor mellan 30 o 50 mil härifrån.
Jag blev så trött och uppstressad idag när hon ringde.
Det var mkt gnäll och små smidiga pikar som tydligt talade om att hon
tycker jag ställer upp för lite.
Jag försökte avsluta samtalet i över en halvtimme. Helt hopplöst
så nu är jag trött i huvudet.

Hur ser kvällen ut då?
Jo plastsonen ska till sina morföräldrar så det blir bara jag dottern o mannen hemma. Lugnt o skönt med andra ord.
Jag ska strax stoppa in revbenspjäll i ugnen och skala potatis.
Det ska bli gott faktiskt. Det var länge sen sist..
Tror jag ska kolla efter högrev ngn dag o göra kalops..
Det blir ju inte jätte ofta eftersom det är långkok men UJ så gott.

I övrigt ikväll då..?
Tja, jag gissar på tvsoffan ett tag iaf. Sen får man väl se om man kanske kan måla en stund igen.
Målade hela förmiddagen..
Måste bara hitta ett bra ställe att ställa den blöta tavlan så jag kan få stafliet till nästa som jag har på gång samtidigt.
Förresten skulle moderskapet lägga sig i mitt målande också..
DÅ om inte förr blev jag nog rätt kort i tonen..
Är det något hon INTE ska lägga sig i så är det just målningen.
Målandet är min medicin.. Min *terapi* när jag går här hemma..
Ingen ska tala om vad jag ska eller INTE ska måla.. Sen är det helt ok att folk har åsikter om resultatet.. Det är en annan femma.
Men ingen ska säga vad jag ska eller inte ska måla.. Då blir jag väldans
irriterad och upprörd.

Nähä... Nu är det dags att krydda revbenen o köra in dom i ugnen..
Det ska bli såååå gottit..

Kram Tindra

Av Tindra - 12 mars 2008 10:19


Jag börjar sukta efter riktig vårsol nu.
Men regnet är en lisa för alla pollen allergiker.
Har två i mitt liv som är allergiker. Det började klia extra tidigt iår.
Läst i tidningen att man snart får räkna med *åretrunt allergi* när det gäller pollen.
Allt pga dessa klimat förändringar.

Lyckligtvis växte jag ifrån min allergi när jag började komma upp i
vuxen ålder. Men som sagt det snörvlas och nyses av andra i hemmet ist.

I natt somnade jag någon gång mellan ett o halv två..
Jag målade när de andra gått till sängs och så tittade jag lite på LOST.
Idag ska jag börja med säsong 2.
Det är lite smidigare med såna serier när man har dom på dvd så man slipper boka upp vissa kvällar i veckan.
Nu har jag både säsong 2 o 3 hemma så jag har att göra när tiden finns.

Kan också meddela att min hund LEVER...
VA? skulle han inte det kanske ni undrar..
Nja det var lite osäkert efter att han igår hade snott en tandborste och tuggat i sig nästan halva.. Tuggad tandbortsplast blir hypervasst så det har varit lite oroligt här..
Nu verkar det iaf som att allt gått väl.  Det är en himla tur för honom.
Jag hade inte haft råd med veterinär just nu.

Nu ska jag kika in hos er..
Ha det gott o hoppas vädret är bättre hos er.
Kram
Tindra

Ovido - Quiz & Flashcards