Direktlänk till inlägg 12 mars 2008

Dagen idag innebär RRR

Av Tindra - 12 mars 2008 14:52


REGN RUSK o REVBENSPJÄLL..
Har precis varit ute en runda med hunden. Blött ruggigt och allmänt obehagligt. Ingen långpromenad just nu alltså.
Tror nog att husse tar honom en sväng i kväll. Hoppas det iaf..

Jag har fått komentarer om ENERGITJUVAR...
Jo jag håller ju på att ransonera bort sådana så gott jag kan.
MEN....
Hur gör man när ens engen mor är en ENORM energitjuv.
Jag är det enda barnet som bor inom räckhåll så jag får ta allt gnäll
och alla problem. Mina syskon bor mellan 30 o 50 mil härifrån.
Jag blev så trött och uppstressad idag när hon ringde.
Det var mkt gnäll och små smidiga pikar som tydligt talade om att hon
tycker jag ställer upp för lite.
Jag försökte avsluta samtalet i över en halvtimme. Helt hopplöst
så nu är jag trött i huvudet.

Hur ser kvällen ut då?
Jo plastsonen ska till sina morföräldrar så det blir bara jag dottern o mannen hemma. Lugnt o skönt med andra ord.
Jag ska strax stoppa in revbenspjäll i ugnen och skala potatis.
Det ska bli gott faktiskt. Det var länge sen sist..
Tror jag ska kolla efter högrev ngn dag o göra kalops..
Det blir ju inte jätte ofta eftersom det är långkok men UJ så gott.

I övrigt ikväll då..?
Tja, jag gissar på tvsoffan ett tag iaf. Sen får man väl se om man kanske kan måla en stund igen.
Målade hela förmiddagen..
Måste bara hitta ett bra ställe att ställa den blöta tavlan så jag kan få stafliet till nästa som jag har på gång samtidigt.
Förresten skulle moderskapet lägga sig i mitt målande också..
DÅ om inte förr blev jag nog rätt kort i tonen..
Är det något hon INTE ska lägga sig i så är det just målningen.
Målandet är min medicin.. Min *terapi* när jag går här hemma..
Ingen ska tala om vad jag ska eller INTE ska måla.. Sen är det helt ok att folk har åsikter om resultatet.. Det är en annan femma.
Men ingen ska säga vad jag ska eller inte ska måla.. Då blir jag väldans
irriterad och upprörd.

Nähä... Nu är det dags att krydda revbenen o köra in dom i ugnen..
Det ska bli såååå gottit..

Kram Tindra

 
 
eva

eva

12 mars 2008 16:45

Hejsan! Du får lära din mor hur hon bloggar, så att hon kan gnälla där istället :-)
Ja, inte är det lätt när personer bara gnäller och gnäller. Att bara slänga på luren gör inte saken bättre :-) Jag har prövat. Hur har din mor det med vänner, grannar och bekanta? Har hon ett socialt nätverk runt sig eller är du den ende? Ensamma människor blir lätt väldigt gnälliga. Du kanske kan "lura" iväg henne på någon aktivitet regelbundet. Lycka till! Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Jimmi

Jimmi

12 mars 2008 17:09

Åh så gott med revben, blev man ju sugen på nu, vet inte vad som skall äta här ännu, inget skoj att äta själv heller.

http://basterd.bloggagrati.se

 
Charlotte

Charlotte

12 mars 2008 19:42

Instämmer med Eva här ovan. Finns det PRO (om nu din mamma är pensionär) så kanske det kan var en idé. Min mamma är med i det, men som sagt räcker det inte till. Mamma har umgänge men tyvärr är hon inte sådan som spontant kan bjuda in grantanten på kaffe för tanten har ju man och då går det inte för då är tanten säkert upptagen med honom = serva mannen. Jag förstår dig så väl, jag blir trött på min mor också när hon kommer med kommentarer om vad jag ska göra eller inte göra. Värst är hon när det gäller jobb för jag kan ta sådana jobb som inte kräver en tanke tycker hon. Hoppas det ordnar sig för dig. Jag har min bror i samma kommun som mamma bor i, trots det är det jag som får åka 1 mil enkelväg för att göra en sak som hans familj enkelt kunde kila över och hjälpa till med... de bor 20 meter ifrån mamma! Kramar och lycka till!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Maddo

Maddo

17 mars 2008 00:05

det blir många kommentarer här ikväll/natt.
Mammor kan vara riktiga energitjuvar. Lyssna på dig själv, vad BEHÖVER du?
Sen kollar du på koncekvenserna..

Ta hand om dig, nu ska jag till min tomma säng..

Kramar

http://dreammaddo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tindra - 8 april 2008 18:22

Jag vill passa på att tacka alla som följt med mig till min nya adress.Till er som missat att jag flyttat och kanskeändå vill titta in ngn gång är adressenhttp://stollan.blogspot.comVälkomna att följa med ni som vill. ...

Av Tindra - 7 april 2008 23:35

Ja ni får länka till mig om ni vill det. (några har frågat)Jag har ju möjligheten att låsa om det går helt överstyr.Kom att tänka på att många verkar titta in här som aldrig gettsig till känna.Därför lämnar jag nu min nya adress här så även ni kan hä...

Av Tindra - 7 april 2008 17:53

Nu flyttar jag hem till min gamla blogg.Tror jag har meddelat alla här den nya adressen. Om jag missat ngn så är det bara att hojta till så får ni denom ni vill forts följa mig.Bloggagratis har varit en bra mellan landning för mig men känneratt jag s...

Av Tindra - 7 april 2008 11:09

Nej jag kunde inte somna i vettig tid igår.Strax efter midnatt låg jag i min säng.Jag blundade och försökte slappna av.Kände stillheten sakta fylla mig och hörde småfåglar glada sång....*satt mig käpprakt upp i sängen*Hallucinationer? Har jag blitt h...

Av Tindra - 7 april 2008 10:59

Ja det skulle vara intressant och höra hur många av er som läser hos mig som skulle följa med och läsa hos mig om jag bytte blogg.Har funderat på det en längre tid.Jag hade en blogg jag trivdes bra med men vissa omständigheter gjorde att jag pausade ...

Ovido - Quiz & Flashcards