Direktlänk till inlägg 31 mars 2008

Sjukvården idag.. Ska man skratta eller gråta??? 3dje bloggen idag

Av Tindra - 31 mars 2008 15:31



Det skrivs i tidningen att folk åker för mkt till akuten.

Kanske är det inte så konstigt.
Efter att ha varit hos distrikts sköterskan idag tyckte hon jag skulle
ringa och få en läkartid pga av min yrsel med mera.
När jag då ringer in och förklarar läget och hänvisar till sköterskans ord
blir jag mött med tvivel och otrevligt bemötande.
En tid...??? Ja inte förrens i början av MAJ...
Annars fick jag ringa in tidigt på morgonen för att få en *just det* AKUTtid.

Nu är det bara det att akut tider på vårdcentralen där tar dom sig ca 5 minuter. Jag skulle behöva en HEL tid för att dom skulle kunna gå igenom allt som är knas..

Vad ska man göra..
Låta bli att gå  och hoppas att man inte trillar ihop på gatan en vacker dag eller gå på en akut tid där de inte kommer hinna utreda vad felet är iaf.

Just nu känns det uppgivet.
Vet inte vad jag ska göra, vill bara sjunka ihop i en hög och gråta.
Inte konstigt att man känner sig misstrodd i det sjukvårds system vi har.

Gissar att min man kommer få frispel när jag talar om vad som hänt.
Det var bara ngr dagar sen han påtalade just hur det är med sjukvården och akuten.

Ska man bara ge upp tills det blir ambulans till slut för att man svimmar av på en offentlig plats?
Eller ska man sitta bland dom som kanske verkligen BEHÖVER akutvård och slösa akutens resurser?

Jag håller inte på att dö men jag behöver hjälp att hitta vad som är fel.

Usch orkar inte tänka mer på detta nu.
Ska packa mig iväg och hämta mina tavlor nu och hoppas att jag inte trillar ihop på vägen dit..

Hoppas ni har det bra allihop

Kram
Tindra

 
 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

31 mars 2008 16:54

Det er det jeg har sagt siden jeg fikk barn; (og det begynner å bli noen år siden)man skal være FRISK for å være syk nok til å ha kontakt med helsevesenet!! Eller ha en sterk og sta person til å kjempe deg fremover innad i samme vesen - eller u-vesen....
ha en god dag, vennen min!!!

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
eva

eva

31 mars 2008 17:53

Det var då en upptagen man, den där *fabbo dotton*. Men jag tycker ändå att du ska boka en tid hos honom. Han måste vara mycket duktig, eftersom han är så upptagen :-) Sköt om dig och stå på benen! Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

31 mars 2008 21:21

Visst är det skrämmande, man får inte vara för sjuk för att komma intill på vårdcentralen.
Vet att jag skulle boka en tid på vårdcentralen när jag ändå var där, men se det gick inte utan jag var tvungen att ringa o boka tid. Ja vad ska man säga

http://bizzab.bloggagratis.se

 
Sazza

Sazza

31 mars 2008 21:52

Sjukvården...jag säger bara det, dem ä bedrövliga, men de gör oftas ingenting så länge det inte är GRAVallvarligt eller förens det är försent...Men jag hoppas du blir bättre snart.
Kramar

http://systersara,bloggagratis,se

 
Sari

Sari

31 mars 2008 23:37

"Halkade in" här genom någon som hade dig som vän..*L*...Måste bara få kommentera detta med doktorn..Så funkar det hos oss oxå att om man skulle vilja komma samma dag måste man passa på att ringa tidigt på morronen...*suckar*,,har iofs en bra doktor så jag ska inte klaga men iaf,,,Lycka till med din utredning om yrsel och så..Kul att läsa din blogg förresten...

http://frufiona.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tindra - 8 april 2008 18:22

Jag vill passa på att tacka alla som följt med mig till min nya adress.Till er som missat att jag flyttat och kanskeändå vill titta in ngn gång är adressenhttp://stollan.blogspot.comVälkomna att följa med ni som vill. ...

Av Tindra - 7 april 2008 23:35

Ja ni får länka till mig om ni vill det. (några har frågat)Jag har ju möjligheten att låsa om det går helt överstyr.Kom att tänka på att många verkar titta in här som aldrig gettsig till känna.Därför lämnar jag nu min nya adress här så även ni kan hä...

Av Tindra - 7 april 2008 17:53

Nu flyttar jag hem till min gamla blogg.Tror jag har meddelat alla här den nya adressen. Om jag missat ngn så är det bara att hojta till så får ni denom ni vill forts följa mig.Bloggagratis har varit en bra mellan landning för mig men känneratt jag s...

Av Tindra - 7 april 2008 11:09

Nej jag kunde inte somna i vettig tid igår.Strax efter midnatt låg jag i min säng.Jag blundade och försökte slappna av.Kände stillheten sakta fylla mig och hörde småfåglar glada sång....*satt mig käpprakt upp i sängen*Hallucinationer? Har jag blitt h...

Av Tindra - 7 april 2008 10:59

Ja det skulle vara intressant och höra hur många av er som läser hos mig som skulle följa med och läsa hos mig om jag bytte blogg.Har funderat på det en längre tid.Jag hade en blogg jag trivdes bra med men vissa omständigheter gjorde att jag pausade ...

Ovido - Quiz & Flashcards