Direktlänk till inlägg 31 mars 2008

HUR kan man göra så mot sitt barn???

Av Tindra - 31 mars 2008 07:40



Jag har fått en undran om hur min familj ser ut.
Den är lite rörig men god..*ler*
Jag har två döttrar som har olika pappor.
Jag har en man som inte är far till någon av dom.
Mannen har en son som inte jag är mor till.
Där har ni vår lilla mixade familj.

Nu till min fråga i rubriken..

Igår hade vi kalas och firade sonen som fyllde 7år.
Övrig släkt kommer i morgon.
Sonens mor valde för tre år sen att flytta långt härifrån.
Fanns inte en tanke på att ta med sig sonen.
Nu hör hon mer o mer sällan av sig.
Tror ni hon ringde igår på SIN SONS födelsedag??
Mkt riktigt.. INTE ETT LJUD...
Hur kan man göra så mot sitt eget barn?
Jag begriper det verkligen inte.

Mina flickor har god kontakt med sina pappor och jag har alltid sett till att de får träffa dem så mkt det bara är möjligt.
Det verkar inte som om han tänker så mkt på  skillnaden ännu men en vacker dag så kommer han ju undra....
Varför träffar jag mamma så sällan? Tjejerna träffar ju sin andra förälder jätte ofta.

Jag hade jätte svårt att somna, låg o tänkte på min roll..
Jag kan aldrig bli hans *mamma* på riktigt.
En kvinnlig förebild är jag.
Kanske en dag i framtiden, om han mor forts som nu, att han kommer se bakåt och tänka att jag varit mer som en mor än hans riktiga var.

Min förhoppning är att hon tar sig i kragen och börjar bete sig som en mor. Men just nu ser det inte ut att finnas med i hennes planering.
Hon har ju inte ens fått in födelsedagen i agendan tydligen.
Hennes djur betyder mkt mer än sonen.

Jag vill inte påstå att jag är världens bästa mamma.
MEN jag finns alltid för barnen. De vet att de kan prata med mig.
De vet att jag oftast förstår och om jag INTE skulle göra det så försöker jag tills problemen isf  klarnat och kan benas ut.

Nu är det iof inte så särskilt ofta det är problem o det är ju bra i sig.

Vaknade idag med hemskt ont i halsen och hosta.
Min inplanerade halvdag i skogen med hunden får vänta.
Det blir ist halstabletter, hostmedicin och varmt te som får gälla idag.

Allt jag tänker göra sen är att åka o hämta de tavlor som finns kvar på utställningen.
I morgon är det en ny månad och en ny utställare.
Det har varit en givande månad för mig på många sätt o vis.
Jag är inte längre helt anonym i samhället, jag har fått mkt god kritik från många håll och även fått lite sålt.
Det sistnämnda ser jag bara som ett pluss.
Eftersom det var min första utst och jag är helt okänd i trakten hade jag inte räknat med något alls.
Det är bara så otroligt roligt att få visa upp det man gör.

Nu ska jag fixa te och sen vila en stund.
Tittar in till er lite senare idag.
Kram
Tindra

 
 
eva

eva

31 mars 2008 17:48

Hejsan! Har en brorsdotter som har växt upp med en bortavarande mamma. Flickan är idag 11 år och har ingen kontakt med mamman. Som förklaring till moderns frånvaro kan jag säga att hon är psykiskt sjuk, men inte sjukare än att hon bor i vanlig lägenhet och sköter sig själv med visst boendestöd. Flickan har inte haft någon kontakt med sin mamma på cirka 5 år. Varken träffats i verkligheten eller via telefon mm. Visserligen bor mamman långt ifrån sin dotter, men det finns ju telefon som man kan hålla kontakt med. Nu har min bror en ny flickvän sedan 4 år tillbaka och de bor ihop, så min brorsdotter har i alla fall en plastmamma och hon är superbra. Men det har varit svårt många gånger, för vad säger man till ett barn som undrar varför mamma inte vill träffa, prata med henne. Jag önskar dig lycka till i din roll som plastmamma. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Maddo

Maddo

31 mars 2008 18:41

Se till att lägga energin på det du är bra på istället för lillpojkens mamma. Du är en bra förebild! Det känns som om du haft en tuff dag, unna dig något du behöver/vill ha. :)

Varma kramar

http://dreammaddo.bloggagratis.se

 
MILLER MÅLARKLUDD kan skriva en del oxå

MILLER MÅLARKLUDD kan skriva en del oxå

31 mars 2008 19:34

du är nopg den bästa mamman han kan få och det är nog så att du får se dig som det. För det gör nog han. Han är nog väldigt glad över sin surrogatmamma... dvs DU!

http://www.miller.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tindra - 8 april 2008 18:22

Jag vill passa på att tacka alla som följt med mig till min nya adress.Till er som missat att jag flyttat och kanskeändå vill titta in ngn gång är adressenhttp://stollan.blogspot.comVälkomna att följa med ni som vill. ...

Av Tindra - 7 april 2008 23:35

Ja ni får länka till mig om ni vill det. (några har frågat)Jag har ju möjligheten att låsa om det går helt överstyr.Kom att tänka på att många verkar titta in här som aldrig gettsig till känna.Därför lämnar jag nu min nya adress här så även ni kan hä...

Av Tindra - 7 april 2008 17:53

Nu flyttar jag hem till min gamla blogg.Tror jag har meddelat alla här den nya adressen. Om jag missat ngn så är det bara att hojta till så får ni denom ni vill forts följa mig.Bloggagratis har varit en bra mellan landning för mig men känneratt jag s...

Av Tindra - 7 april 2008 11:09

Nej jag kunde inte somna i vettig tid igår.Strax efter midnatt låg jag i min säng.Jag blundade och försökte slappna av.Kände stillheten sakta fylla mig och hörde småfåglar glada sång....*satt mig käpprakt upp i sängen*Hallucinationer? Har jag blitt h...

Av Tindra - 7 april 2008 10:59

Ja det skulle vara intressant och höra hur många av er som läser hos mig som skulle följa med och läsa hos mig om jag bytte blogg.Har funderat på det en längre tid.Jag hade en blogg jag trivdes bra med men vissa omständigheter gjorde att jag pausade ...

Ovido - Quiz & Flashcards