Direktlänk till inlägg 13 mars 2008

Liten, rädd och vilsen

Av Tindra - 13 mars 2008 13:27



Skrev förrut hur jag rensat ut energitjuvar ur mitt liv.
Det känns både bra och lite skrämmande.
En av dem jag varit tvungen att rensa ut är en som funnits i mitt
liv i nästan 22 år.
En person som ställt upp på mig mkt bitvis genom åren.
MEN som blivit mer tjuv än givare..
Det är skrämmande att ha bett denna person försvinna ur mitt liv.
Även om jag känner att jag måste göra så, så känns det både
jobbigt och skrämmande.
Jag sa det inte på något elakt sätt utan gav bara en liten men tydlig förklaring.. Jag vet inte nu om personen är mest sårad i själen eller i egot. Jag kommer nog aldrig få veta det heller..

Kanske är det så det ska vara?
Att det SKA kännas skrämmande och man ska känna sig lite
vilsen för att sen hitta sin EGEN fasta mark att stå på?
Kan det vara så?
Jag försöker intala mig det. Känner mig just nu både liten vilsen och elak.
Ändå finns känslan där att jag MÅSTE detta för att orka med
mig själv, mitt liv och min familj.

Jag kan bara be till högre makter att jag gjort rätt val.
Inte för att jag skulle va särskilt religiös eller så men.. Ja ni förstår hur jag menar.. Man säger så.........

Jag har målat idag som jag lovat mig själv. Resultatet blir den sista i min serie med stora svarta tavlor med jätte blommor.
Funderar...
Undrar om dessa stora lysande blommor på svart bakgrund har en betydelse som jag inte tänkt på innan.
Att jag själv kanske kan börja lysa igenom mörkret med tiden..?
Kanske är det så det är... Eller så... Ja, eller så bara blev det så..
Jag lär väl aldrig helt veta.. Men de tavlorna är en del av en fas i mitt liv.
Kanske, om ett tag, blir det ljusa tavlor ist..

Oj detta blev djupt... sorry...
Hoppas jag inte skrämt bort er med mina konstiga tankar.
NU ska jag gå ut med hunden o kolla till utställningen som jag hade tänkt..
Ha det så gott go vänner... *hoppas ni kommer finnas kvar*
Jag är på rätt väg.... Sakta men säkert åt rätt håll...
Kram
Tindra

 
 
tris

tris

13 mars 2008 20:02

Åh så bra gjort! Jag vet att det är jobbigt, men tillslut är det nödvändigt att sätta ner foten. En vän ska ju vara en vän och inte någon som suger musten ur en. Men visst är det svårt och tungt - fast det blir bättre!

http://triscrap.blogspot.com

 
miller målarkludd

miller målarkludd

14 mars 2008 10:17

hejsan, jag är i samma stadie. och så måste det få vara ibland. hoppas att det gjick bra hos läkaren :-)
har saknat dej på bloggen ett tag. hoppas att allt e okej iaf även om det finns tyngre dagar.
kramar från miller målarkludd
"puss"

http://www.bloggagratis.se

 
eva

eva

14 mars 2008 17:12

Hejsan! Att säga upp bekantskapen med människor kostar på. Det är som att ta ett steg in i det okända. Du vet ju vad du hade, men inte vad du får. Men jag är övertygad om att du kommer att bli styrkt och hitta dig själv. För i bekantskapen med energitjuvar vågar man inte riktigt vara säg själv, så har jag känt i alla fall.
Krya på dig. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Dockmamman

Dockmamman

15 mars 2008 08:32

Vad du är modig, det är det jag med försöker med, man måste prioritera vem man vill leva och dö för.
Jag håller på att sållr bland nära släktingar, jag orkar inte med deras håneri för allt jag gör.

Hur är det med din vän? Med mig själv och jag är det inte alls bra men jag ska inte klaga ag lever och får vara glad över varje dag som går, hoppas att din vän klarar sig/Många kramar

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Levande solgul maskros

Levande solgul maskros

16 mars 2008 07:33

Kär vän!

Livet är ofta grymt och det är så att ibland så måste man välja vem/vilka man ska leva & dö för och egentligen så behöver det inte betyda något negativt för när man kanske mår bättre så kanske kontakten kommer upp igen utan att man tänker på det.

Det är vad jag hoppas, för eftersom min tanke är att bryta med alla mina syskon och mamma m.bihang låter inte snällt men de är inte heller snälla.

Jag kommer att sakna mina syskon men JAG kan inte fortsätta att leva med människor som skadar oss och det väljer mina syskon. Jag klankar inte ner dom för deras val utan det val jag blir frustrerad av är att de utsätter sina barn med 100% fara och de vet om det *Snyft*

Men som min grupp och psyk, sambo, vänner säger att jag kan inte rädda alla *Snyfft*

Ha en bra dag och sköt om dig väl...

http://levandemaskrosbarn.zoomin.se

 
Maddo

Maddo

16 mars 2008 23:53

Tjoho, strongt gjort!
något jag lärt mig i skolan sista tiden är:
Effekt ger alltid bieffekt.
Så man ska överväga bieffekterna, och tar personen mer energi än den ger så är det definitivt ett bra beslut. Stå på dig!

Kramar

http://dreammaddo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tindra - 8 april 2008 18:22

Jag vill passa på att tacka alla som följt med mig till min nya adress.Till er som missat att jag flyttat och kanskeändå vill titta in ngn gång är adressenhttp://stollan.blogspot.comVälkomna att följa med ni som vill. ...

Av Tindra - 7 april 2008 23:35

Ja ni får länka till mig om ni vill det. (några har frågat)Jag har ju möjligheten att låsa om det går helt överstyr.Kom att tänka på att många verkar titta in här som aldrig gettsig till känna.Därför lämnar jag nu min nya adress här så även ni kan hä...

Av Tindra - 7 april 2008 17:53

Nu flyttar jag hem till min gamla blogg.Tror jag har meddelat alla här den nya adressen. Om jag missat ngn så är det bara att hojta till så får ni denom ni vill forts följa mig.Bloggagratis har varit en bra mellan landning för mig men känneratt jag s...

Av Tindra - 7 april 2008 11:09

Nej jag kunde inte somna i vettig tid igår.Strax efter midnatt låg jag i min säng.Jag blundade och försökte slappna av.Kände stillheten sakta fylla mig och hörde småfåglar glada sång....*satt mig käpprakt upp i sängen*Hallucinationer? Har jag blitt h...

Av Tindra - 7 april 2008 10:59

Ja det skulle vara intressant och höra hur många av er som läser hos mig som skulle följa med och läsa hos mig om jag bytte blogg.Har funderat på det en längre tid.Jag hade en blogg jag trivdes bra med men vissa omständigheter gjorde att jag pausade ...

Ovido - Quiz & Flashcards