Direktlänk till inlägg 5 mars 2008

Fysiskt och psykiskt trött

Av Tindra - 5 mars 2008 17:47


Dagen idag har gått i ett..
Vakna, frukost,rasta hund, hämta biljetter och sen bar det av
till Kungliga Huvudstaden. I vanliga fall brukar jag hinna och SE hur vacker vår huvudstad är. Men idag kunde jag bara svagt förnimma den skinande solen.
Med hjälp från vänliga anställda vid centralen lyckades jag hitta ut till Karolinska. Jag kom för tidigt för besökstid men det gjorde inget.
En mkt vänlig sköterska sa att jag fick komma in.

Hur var det då med min vän....
Jo han har alltså fått en hjärtinfarkt och på det proppar i lungan.
Sedan medan han legat inne har han även fått en mindre hjärnblödning och som krydda på det proppar i båda benen.
Det är med andra ord INTE bra.
De hade opererat in ngt propellerliknande som skulle slå sönder propparna från benen, när de lossnar, så de inte sätter sig i lungor eller dylikt.
Det var sorgligt att se någon som alltid varit lika aktiv som fyra vuxna män tillsammans, nu liggandes.. Kunde gå upp och gå några få steg men sen var han jätte slut och hade fruktansvärt ont.. (han klagar INTE i onödan)
Flera gånger frågade han varför jag kommit dit...
För mig var det en självklar sak att åka in. Denna vän har i 22år alltid funnits bakom mig när livet varit kämpigt.
Det var väl det minsta jag kunde göra att åka dit tyckte jag.
Jag är iaf glad att besöket var så väldigt uppskattat.
Jag lyckades få honom glad en stund.. Skratta lite... och prata goa minnen.
NU kan jag bara hoppas och be att allt ska ordna sig så han kan pigga på sig igen. Så han kan få några fina år till nu när han verkligen förstått värdet av livet på alla sätt..
Livet är inte bara jobb och stress..

Nu väl hemkommen är jag totalt slut. Både i kroppen av att ha varit igång hela dagen och psykiskt av alla känslor.

Jag ska nu titta runt lite hos er. Kanske hinner jag inte skriva hos alla idag men det kommer en dag i morgon också..

Kram
Tindra

 
 
eva

eva

5 mars 2008 18:14

Skönt att höra att du både hittade till Karolinska och tillbaka hem :-)
Att finnas till för sina vänner är viktigt, även om man inte alltid kan göra så mycket för att förbättra situationen.
Jag brukar säga: även om jag inte kan förändra din situation, så har jag två öron att lyssna med, två armar för att hålla om dig och en axel att gråta ut mot.
Jag tänker på dig och din vän. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Leva

5 mars 2008 22:35

Skönt att du kom iväg och fick träffa din vän, kändes nog lika bra för honom som för dig...för honom att ha en vän hos sig i en svår stund...för dig att få finnas där för honom...Vänner är viktigt i svära stunder, fint det Eva skriver ovan...hon har varit en pärla för mig i mina svåra stunder :)
Du och din vän finns i mina tankar. Varma varma bamse kramar från lilla mig

 
Ingen bild

demian

5 mars 2008 23:40

Hej på dig, ängel Tindra. Who wouldn't get better after a friendly visit like yours...! :o)

 
Dockmamman

Dockmamman

7 mars 2008 07:00

Åh, kära vän. Jag förstår din oro och sorg jag vill ge dig kramar och säga att det ska nog bli bra men det kan jag ju inte lova men det sista man kan lämna är hoppet så häng kvar på det.

Men det är starkt gjort av dig att åka dit för allvarligt så är det inte många som gör det när vänner blir sjuka.
Jag hade en vän som dog i maj 2005 i ALS och jag var den som ringde och hälsade på och skrev brev fast han bodde bara 3 mil ifrån men han kunde inte prata eller röra sig på slutet så de fick hålla i luren medans jag pratade och jag svarade för han eftersom han inte kunde prata, men genom att jag är den jag är så uppstår aldrig en pinsam tystnad.

Men att se min vän tyna bort på det här viset gjorde att jag grät hysteriskt varje gång jag var dit och hälsade på men ändå lämnade jag han inte.

Så stå på dig, hälsa på och prata med din vän ofta /Kramar i massor

http://stickmonster.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tindra - 8 april 2008 18:22

Jag vill passa på att tacka alla som följt med mig till min nya adress.Till er som missat att jag flyttat och kanskeändå vill titta in ngn gång är adressenhttp://stollan.blogspot.comVälkomna att följa med ni som vill. ...

Av Tindra - 7 april 2008 23:35

Ja ni får länka till mig om ni vill det. (några har frågat)Jag har ju möjligheten att låsa om det går helt överstyr.Kom att tänka på att många verkar titta in här som aldrig gettsig till känna.Därför lämnar jag nu min nya adress här så även ni kan hä...

Av Tindra - 7 april 2008 17:53

Nu flyttar jag hem till min gamla blogg.Tror jag har meddelat alla här den nya adressen. Om jag missat ngn så är det bara att hojta till så får ni denom ni vill forts följa mig.Bloggagratis har varit en bra mellan landning för mig men känneratt jag s...

Av Tindra - 7 april 2008 11:09

Nej jag kunde inte somna i vettig tid igår.Strax efter midnatt låg jag i min säng.Jag blundade och försökte slappna av.Kände stillheten sakta fylla mig och hörde småfåglar glada sång....*satt mig käpprakt upp i sängen*Hallucinationer? Har jag blitt h...

Av Tindra - 7 april 2008 10:59

Ja det skulle vara intressant och höra hur många av er som läser hos mig som skulle följa med och läsa hos mig om jag bytte blogg.Har funderat på det en längre tid.Jag hade en blogg jag trivdes bra med men vissa omständigheter gjorde att jag pausade ...

Ovido - Quiz & Flashcards