Direktlänk till inlägg 3 mars 2008

En bekräftelse?

Av Tindra - 3 mars 2008 15:11


Ja det är nog en av anledningarna att skriva blogg.

Som hemma varande relativt ung (41) sjukpensionär, inte född på orten, ja då blir man rätt ensam.
Att skriva är ett sätt att få bekräftelse på att man faktiskt finns.
En bekräftelse på att man finns och  kanske duger, så känns det när man får kommentarer.

Just nu sitter jag här efter att ha fallit ihop.
För mkt träning kanske i samband med att jag har den *röda veckan*
har gjort mig likblek och yr.
Tanken kom då...
Ingen vet vad jag gör om dagarna...
Ingen direkt bryr sig om vad jag gör heller...
Inte i verkliga livet...

Visst kommer mannen bli lite orolig OM jag berättar för honom att jag nästan svimmade nyss men det är nog allt.
Har inte bestämt om jag alls ska bry mig med att tala om det.
Varför lägga mer börda på honom?

Yrseln ligger där bak och lurar..
Hunden måste ut..
PANIK känslor.
Tänk om det snurrar till ordentligt ute.. Om jag rasar ihop där...
Jag har inget val. Kan inte släppa hunden lös där jag bor.
Jag får helt enkelt pallra mig ut..
Lugnt och stilla..

Inte många här vet vem jag är..
Många kanske känner igen mig till utseende, men inte mer..
Jag är en av många anonyma sjukpensionärer.

Tack o lov för bloggen.. Här FINNS jag.. Bland många andra.
Jag får respons..

Sänder varma tankar och kramar till alla mina läsare..

Tindra

 
 
eva

eva

3 mars 2008 17:43

Ja, det där med att känna sig ensam är inte beroende om man bor i en liten by eller i en storstad. Ensam kan man vara överallt, även mitt bland människor. Finns det ingen förening som du kan engagera dig i, för att få ett större kontaktnät? Det behöver inte vara PRO :-) Röda Korset tex. Du ska ha ett stort tack för alla kommentarer på min sida. De bekräftar att jag finns, så tack ska du ha. Ha en skön kväll och svimma inte :-) Du måste tala om hur det går med utställningen. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

3 mars 2008 18:14

N det är inte bra med yrsel, var försiktig bara o ta med dig din mobiltelefon med ifall det skulle hända något. Var rädd om dig, skulle sakna dig annars här på bloggen.

http://bizzab.bloggagratis.se

 
Hanna

Hanna

3 mars 2008 19:24

Det är inte kul att känna sig ensam. Jag är 31 0ch sjukpensionär, flyttade hit från Stockholn för 7 år sedan och ibland känner jag mig ensam. Men nog ska du berätta för din man att du mår dåligt, han kan väl gå med hunden så du får vila, dessutom kan man behöva få lite tröst ibland. Jag kikar in i din blogg varje dag, den ligger bland favoriter. Ha det gott. Kramar i massor från Hanna

http://www.hannatankar.blogspot.com

 
Ingen bild

Sazza

3 mars 2008 21:01

Usch det där lät inget vidare.
Lyllo dig som hittar så billiga kläder =).

Hoppas det har gått bra med att promenera vovven.
Försök dricka mycket vatten o sådär när det snurrar för mycket i skallen, och ta det lite lungt med träningen under mensen gumman. Vet själv hur det är.
Kram

 
camilla

camilla

3 mars 2008 21:23

Kul å fynda lite kläder då! Känns alltid bra det :)

Skickar en kram till dej, rörande inlägg du hade skrivit! KRAM!

http://camish.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte

4 mars 2008 09:10

Kram Tindra, jag förstår dig. Vem bryr sig om att jag som relativt ung (medelålders) kärring går här hemma och försöker göra det bästa av livet... bloggandet är en väg ut i livet att våga igen. Tänker på dig och önskar dig allt gott. Hoppas utställningen går bra.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Susanne

Susanne

5 april 2008 01:37

Jag började blogga idag och det kan nog stämma att det handlar om bekräftelse. Jag fick en första kommentar bara ett par minuter efter första inlägget och himlarns va glad jag blev :) men för mig handlar det oxå om att göra nåt kreativt och kanske lite terapi.

http://blogg.aftonbladet.se/23018

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tindra - 8 april 2008 18:22

Jag vill passa på att tacka alla som följt med mig till min nya adress.Till er som missat att jag flyttat och kanskeändå vill titta in ngn gång är adressenhttp://stollan.blogspot.comVälkomna att följa med ni som vill. ...

Av Tindra - 7 april 2008 23:35

Ja ni får länka till mig om ni vill det. (några har frågat)Jag har ju möjligheten att låsa om det går helt överstyr.Kom att tänka på att många verkar titta in här som aldrig gettsig till känna.Därför lämnar jag nu min nya adress här så även ni kan hä...

Av Tindra - 7 april 2008 17:53

Nu flyttar jag hem till min gamla blogg.Tror jag har meddelat alla här den nya adressen. Om jag missat ngn så är det bara att hojta till så får ni denom ni vill forts följa mig.Bloggagratis har varit en bra mellan landning för mig men känneratt jag s...

Av Tindra - 7 april 2008 11:09

Nej jag kunde inte somna i vettig tid igår.Strax efter midnatt låg jag i min säng.Jag blundade och försökte slappna av.Kände stillheten sakta fylla mig och hörde småfåglar glada sång....*satt mig käpprakt upp i sängen*Hallucinationer? Har jag blitt h...

Av Tindra - 7 april 2008 10:59

Ja det skulle vara intressant och höra hur många av er som läser hos mig som skulle följa med och läsa hos mig om jag bytte blogg.Har funderat på det en längre tid.Jag hade en blogg jag trivdes bra med men vissa omständigheter gjorde att jag pausade ...

Ovido - Quiz & Flashcards