Direktlänk till inlägg 3 mars 2008

Vad händer nu då?

Av Tindra - 3 mars 2008 10:18

Måndagen har infunnit sig. MIN dag.
Den dagen på hela veckan när jag har mest tid för bara mig.

Min gissning är att jag kommer  sätta mig och skissa på en ny tavla
som finns i mitt huvud. Ev. fortsätta lite på ett broderi jag fick av min mamma..
Jag FÖRSTÅR att jag fick det av henne. Det tog mig 40 min bara att reda ut alla färgerna..PUST.
Broderitrådarna är ju sex små trådar i varje tråd. (Inget ovanligt med det). MEN så ser man på mönstret. GULP.
Man ska ta ur EN liten tråd av t.ex vitt och en ynka liten tråd ur det grå
och sy med det. Inte konstigt att det är så fina nyanser i motivet men...
På ren svenska FY F..! vilket jobb det kommer bli.
Dessutom ska det sys på mörkblå väldigt liten aida.
Jag satt med förstoringslampan igår och började. Fick repa upp lite redan igår som jag såg blev fel.
Det blir att både dubbel och trippelkolla efter varje kvadrat cm man får färdig..
Nåja en vacker dag så kanske den blir färdig men i det här fallet räknar jag med MÅNGA MÅNADER..

Ute är det grått idag.
I eftermiddag ska jag och familjen ge oss ut och kolla hur det ser ut när mina tavlor blivit upphängda. Idag är första dagen som , för okända människor kan se det jag gjort LIVE...
Mkt spännande.

Träningen har gått bra bortsett från en blåsa under foten.
Sprang ca en o en halv mil totalt förra veckan.
Sista passet som var igår blev 4 km. Ingen ökning på distansen men ökade ist hastigheten.  Genomsnitt igår var 8,8km / tim

Nu ska hunden ut o sen ska jag kolla runt hos er..
Kram
Tindra

 
 
Charlotte

Charlotte

3 mars 2008 10:52

Hej, lycka till idag! Jag hoppas du får massor sålt. Det har inte blivit mer målat här men jag håller på med mitt skrivprojekt, och ta mig katten det lossnade lite idag. Har bara skrivit en halv A4 på en timme, men det är ett framsteg. Vet inte vad det blir av detta men det är bra som terapi. Ha en bra dag med familjen, kram. Vi har inte sportlov längre.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Sazza

Sazza

3 mars 2008 11:57

Lycka till idag =).

Blev nyfiken på brodertavlan...hihi, själv är jag snart färdig med doptavlan till lillsyrrans kommande.. =).
Kram.

http://systersara.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Charlotte

3 mars 2008 12:48

Tindra, det är självklart att jag inte lägger ut kommentarer som du ber mig inte lägga ut. Det är viktigt tycker jag att man inte röjer dem som vill vara anonyma. Jag är väl lite halvanonym om man nu kan vara det. Jag har ingen aning om det är någon jag känner IRL som läser hos mig mer än min kusin då och om jag ska räkna Sissi också för henne har jag ju träffat flera gånger. Ingen har givit sig till känna i alla fall. Jo Hanna förstås, henne har jag också träffat. Hur länge pågår din utställning? Nu sticker maken till Idre på torsdag och jag är inte så pigg på att ut och köra själv så långt, men jag får se. Du kan välja om du vill ta bort den här kommentaren eller inte.
Kram Charlotte

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tindra - 8 april 2008 18:22

Jag vill passa på att tacka alla som följt med mig till min nya adress.Till er som missat att jag flyttat och kanskeändå vill titta in ngn gång är adressenhttp://stollan.blogspot.comVälkomna att följa med ni som vill. ...

Av Tindra - 7 april 2008 23:35

Ja ni får länka till mig om ni vill det. (några har frågat)Jag har ju möjligheten att låsa om det går helt överstyr.Kom att tänka på att många verkar titta in här som aldrig gettsig till känna.Därför lämnar jag nu min nya adress här så även ni kan hä...

Av Tindra - 7 april 2008 17:53

Nu flyttar jag hem till min gamla blogg.Tror jag har meddelat alla här den nya adressen. Om jag missat ngn så är det bara att hojta till så får ni denom ni vill forts följa mig.Bloggagratis har varit en bra mellan landning för mig men känneratt jag s...

Av Tindra - 7 april 2008 11:09

Nej jag kunde inte somna i vettig tid igår.Strax efter midnatt låg jag i min säng.Jag blundade och försökte slappna av.Kände stillheten sakta fylla mig och hörde småfåglar glada sång....*satt mig käpprakt upp i sängen*Hallucinationer? Har jag blitt h...

Av Tindra - 7 april 2008 10:59

Ja det skulle vara intressant och höra hur många av er som läser hos mig som skulle följa med och läsa hos mig om jag bytte blogg.Har funderat på det en längre tid.Jag hade en blogg jag trivdes bra med men vissa omständigheter gjorde att jag pausade ...

Ovido - Quiz & Flashcards