Alla inlägg under februari 2008

Av Tindra - 5 februari 2008 11:53

Har nu varit iväg med mina tavlor.
Hade med mig en ansenlig mängd tavlor och endast
tre ska inte vara med på utställningen...
Jag är nu helt trött i huvudet. Det var mkt snack om ramar odyl

hit o dit. Känns lovande nu iaf.
Har lite att dona med fram tills det är dags.
Ska fixa lite med inner ramar byta ut lite små tejp bitar mot
*bra tejp* ist osv..
En av tavlorna har jag lämnat så hon får rama den åt mig.
Ev ska hon få rama ännu en. Jag måste kolla ekonomin först lite
bara.. Vill ju inte gå i konkurs om nu inget skulle bli sålt.
Ärligt talat skulle jag bli överlycklig om en enda blev såld.

Nu ska jag ta ut hunden...
Vila skallen lite efter allt snack hit o dit.
I eftermiddag blir det gymet igen.. SKÖNT..

Ha det fint.
Tindra

Av Tindra - 4 februari 2008 17:35

Jisses vad jag våndas...
Måste idag bestämma vilka tavlor jag kan tänka mig att skiljas ifrån
och vilka jag kan tänka mig ha med på utställningen i mars..
Det är inte ett lätt val.
Trots att det nu finns ett ganska stort antal att välja mellan så får man
ju som en *relation* till de olika tavlorna.
Man minns känslan när man målade dom. Man vet tanken bakom osv.
Men nu är det alltså dags.
I morgon förmiddag ska jag ta med allihop och bestämma tillsammans med
damen som håller i det hela, vilka som ska visas upp och stå till försäljning.
Tanken finns att ..... Jippieeee!!! om ngn vill köpa ngt jag gjort..
Samtidigt blir det lite av en separations ångest.
Låter knepigt jag vet..
Men det är ju jag som * gett liv* till dom. Det är mina känslor och tankar som ev hamnar hos någon.
Självklart kommer jag bli jätte stolt om nu någon skulle bli såld vilket inte är helt uteslutet..
Andra tankar poppar också upp..
HUR reagerar jag på om jag inte skulle få sålt en enda?
Får jag prestationsångest då och inte klarar att måla på ett tag?
Jag vet att det låter väldigt vimsigt men det är blandade känslor.
Mest blir jag väl iaf GLAD om ngn blir såld.

Om allt kommer hem igen får jag se framåt.

Ev ska jag få vara med på en riktig utställning igen till hösten..
Tänk på mig i morgon när *damen* ska hjälpa mig bestämma vilka som får va med i mars till att börja med...
Kram
Tindra

Av Tindra - 4 februari 2008 15:49

Måndagen har bara rusat iväg...
Vet inte helt hur det gått till men plötsligt var det nästan panik..
Hade inte handlat, maten  måste förberedas osv..
Visserligen blir det ganska enkelt med potatis och köttbullar men iaf.
Varför blev det då panik?
Jo jag *råkade* ta fram färger och började måla..
VIPS så hade det gått en hel massa timmar.
Insåg inte det förrens hunden kom med en mkt bedjande blick..
Då blev det en paus och en promenad. Det var rätt skönt med lite
frisk luft i lungorna.
Inatt har jag sovit jätte mkt.
Jag ska under en veckas tid ta tabletter för att somna.
Av ngn anledning kan jag inte somna om kvällarna annars och jag vaknar
mitt i natten och kan inte somna om. En massa tankar som flyger o far hela tiden. Ofta inte ens om ngt viktigt. Det är väldigt frustrerande.
Tabletterna funkade iaf.. Jag la huvudet på kudden strax innan 22,30 och tvärsomnade. Sov gott o väl tio timmar. Lite väl länge kan tänkas men antar att jag behövde det.
Min gissning är att det beror på inre stress att jag inte kan sova.
Har sänkt värmen i sovrummet och även det utan resultat.
Nu återstår att ta dessa attans piller en vecka o sen se hur det går.

Ha det gott go vänner..
Tittar i lite senare igen ikväll och kollar läget hos en del av er.
Tindra

Av Tindra - 3 februari 2008 13:01

Träningen har blivit lidande en vecka nu när magen har krånglat så väldigt.
Men idag kom jag iväg.
Jag sprang 3km körde roddmaskinen 1,5km och så körde jag mag och rygg maskinerna..
Det gick ganska bra och jag känner mig nöjd.
Vågen har visat ett sakta sjunkande, 1 kilo sen nyår ungefär
Man får ju tänka på att man
inte bara förlorar fett. Man bygger ju även musker så själva viktminskningen
ska man inte stirra sig blind på. Muskler väger ju mer än fett.

Min allergi mot strålningen från skärmen ger inte med sig helt.
Jag har gjort ett antal tester här hemma och är nu helt säker att det är datorn det beror på.
Men sitter jag bara kortare stunder och smörjer mig noga så håller det sig i någorlunda lugnt.

Snön ligger kvar efter natten men den är väldigt blöt och just nu kommer det regnblandat blask fallande...
Tänk om det ändå kunde få va lite lagom kallt så det låg kvar.
Dels för att jag själv gillar snön o dels för att ungarna skulle tycka det
var kul att göra ngt ute ist för bara tv o dataspel..

Nu ska jag vila en stund... Ta en apelsin och slappa efter träningen

Ha det gott
Tindra


Av Tindra - 2 februari 2008 17:09

Japp nu äntligen visade sig snön även hos mig.
Det har vräkt ner en stund nu och är vitt ute.. Det blåser rätt bra också.
Gissningsvis är inte karln så jätte glad när han kommer in med hunden om en stund.
Men han erbjöd sig så jag har inget dåligt samvete.

Dagen idag har annars varit väldigt lugn.
Magen fortsätter krångla....BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
Inte kräksjuka men magont och ingen ork alls i kroppen.

Natten till idag sov jag max fyra timmar.
Inte bra.. Börjar bli en ond cirkel. Länge sen jag sov riktigt.

Nåja..
Om jag mår bra i morgon ska jag iaf gå till gymet.
Jag behöver ju inte slita ut mig precis.. Men gå dit o cykla lite o kanske
springa lite också skulle va skönt om orken är bättre.
Eftermiddagen blir det nog en sväng till svärföräldrarna.
Dom efterlyste sin sonson häromdagen..
En stilla undran...
VARFÖR anses det helt normalt att barn o barnbarn ska komma till
sina föräldrar och mor/farföräldrar om dom inte själva kommer och hälsar på?
Ska man behöva ha skriftlig inbjudan till sina egna barn?
Vill man se sitt barn o barnbarn så är det väl lika lätt eller rättare sagt LÄTTARE för dom som ändå är i samhället vi bor i flera gånger i veckan..
Detta kan irritera mig till max..

Ska inte tänka mer på det nu..
Ska plocka undan lite och sen vila min onda mage.

Ha en fin lördag
Tindra

Av Tindra - 1 februari 2008 23:46

Första dagen i februari är snart över och inte en gnutta snö...
Om inte annat så för ungarnas skull hoppas jag det kan komma lite till sportlovet iaf..
Så skönt om de kan va ut i snön ist för att sitta med ngt iq-befriat dataspel hela dagen.

Hade tänkt träna i morgon men magen är inte helt som den ska än och orken är som bortblåst.. Man kanske hänger tvätt o sen är all ork bara
*POFF* borta... Känns lite som en  *flunsa-light* eller ngt.
Alla symptom utom den höga febern.. Skumt är det.

Nu ska hunden ut på nattarunda innan jag ska smyga in o lägga mig.
Krypa under både täcke och filt för karln har vädrat läääänge i sovrummet så det är svinkallt.. Skönt tycker han.. BURRR!!!!

Sov gott allihopa..
Tindra

Av Tindra - 1 februari 2008 16:38

Japp nu laddas det om hos Tindra.
Min målning är nu så torr att den fått flytta bort ifrån stafliet där
den stått ett par dagar.
Är det ngt Tindra INTE tycker om så är det ett tomt stafli.
Genast börjar olika tankar virvla runt i huvudet..
Tusen trådar som kanske kan vävas samman till en ny bild.

Jag har ännu mitt sinne så vidöppet att det kan bli vad som helst.
Jag har inte hittat mitt *fack* typ landskap, fantasi,blommor el.dyl
Tror nog inte jag är en sån *fack människa*
Jag målar det jag känner för.. Det som jag behöver för att själv må bra.
Därför finns det i min samling nästan något för alla smaker.
Njaaa förresten.. Jag är INTE abstrakt när jag målar. Det ska synas vad det är. Gillar inte talvor med fyra steck i olika färger o så en plump i ett hörn i ngn annan färg..
Blir så full i skratt när folk ska tolka såna tavlor.. Men allt sitter i betraktarens ögon.. Tydligen är det många som gillar även sådant.

Nu är det dags att fixa lite mat..
Det blir inget avancerat idag för flera är sjuka här hemma.
Känns lite onödigt att laga ngt supergott lite lyxigare när nästan ingen
kommer vilja ha mat iaf.
Får bli korv o makaroner med förhoppning om att kunna få laga riktigt gott i morgon ist...

Vilken dag i veckan brukar ni försöka laga ngt speciellt..?? OM ni nu gör det alls..
Fredag eller lördag är väl vanligt. Men jag har konstaterat att de flesta är så trötta på just fredagkväll att det är bättre med lördag..
Nåja.. Nu bär det av till stekpannan...

/Tindra

Av Tindra - 1 februari 2008 12:25

Har DU barn??
Har du då råkat ut för samma fenomen som jag?
Nya skor o stövlar håller inte en halv säsong ens..
Köpte rejäla stövlar till dottern för den här säsongen men inte sjutton
hjälpte det. Först sliter hon ut dom genom att dra fötterna efter sig *antar jag* och sen pajjar hon dragkedjan.. PRECIS som på alla andra dojjor.
Näee.. Nu är jag less.
Idag åker vi köper stövlar för hon måste ju ha... MEN dom blir billiga OCH dom blir UTAN dragkedja.
Som sjukpensionär har jag tusan inte råd att köpa hur många par stövlar som helst.
Till mig själv finns ju aldrig pengar till ngt.. Går i samma gamla paltor sen Hedenhös ungefär.. *morr*

Näe.. Nu ska jag göra en kopp te, sjunka ner i soffan en stund innan det är dags att åka.
Sen ska jag försöka hitta på ngt gott med kotlettbit som jag tog upp ur frysen..
Kanske steka i skivor och göra en lök/ädleost sås till.. DET är gott.

Ikväll ska jag nog ta mig en liten wirre framför tvn. Blev så sugen när jag läste på en annan blogg nyss... Yummieeeeeee.  Var länge sen sist.
Lika bra att ta en skvätt idag så det inte blir skinn på wirren i den sedan länge öppnade flaskan... *blåser bort dammet från den*  Host Host....

Ha det gott go vänner..
Tindra

Ovido - Quiz & Flashcards