Alla inlägg den 6 februari 2008

Av Tindra - 6 februari 2008 18:01


Jag satt och googlade en stund..


Ganska snart kom jag till insikten att jag aldrig kommer bli vacker.
Iaf inte om man ska gå efter de kriterier som verkar finnas på nätet.

Alla bilder jag såg var kvinnor som var mer eller mindre underviktiga/anorektiska. På dessa smala skapelser opererar man sen in
saltlösningspåsar så brösten blir som ballonger och avslutar med en läpp förstoring, slänger på ett halvt kilo smink och VIPS...
Där har vi dagens ideal.

Själv är jag 166 lång och väger ca 63-64 kg..
Jag har normal byst storlek och mina egna läppar..
Med andra ord... Jag är inte vacker med dagens mått på skönhet.

Nu är det så att jag trivs rätt bra med mig själv iaf..
Det jag har är mitt eget. Det är naturligt..
Jag lever inget falskt plastliv.

Rynkor är jag inte heller rädd för.. Visserligen har jag inte så många ännu.
Med de där små när man skrattar dom finns..
Tänker på min mormors ord..
-Rynkor? Dom ska man inte skämmas över.. Det är dom som visar att man levt ett liv.
De orden har etsat sig fast i mig och får mig att le än mer vid spegeln..

Tänk om alla vi kvinnor/tjejer kunde glädjas åt den vi är ist för att försöka
vara någon annan.
Undrar om de som gör dessa operationer och dylikt tänker på att de faktiskt för killar/män och andra bakom ljuset.?
Det är ju inte den äkta varan de ser, inte den äkta varan de känner på.
I slutänden visar sig ju iaf det verkliga jaget hur man än försöker hindra det.. Vad händer då?
Hur reagerar kvinnorna och HUR reagerar männen när den falska fasaden faller?

Var stolta... Stå för den ni är...

Mega kram
Tindra

Av Tindra - 6 februari 2008 10:42

Det blev drygt tre kilometer på löpbandet igår.
En del motionscykel och så maskinerna.
Det kändes jätte bra att få ge järnet..
Jag hade ju energi i överskott pga gårdagens positiva händelser.
Nu kan ju tilläggas att..*att ge järnet* för mig kanske är som en lätt vårbris
för andra. Men för mig med min värk så är jag faktiskt duktig.

Dagen idag då?
Tja den ser ut att bli fruktansvärt lugn.
Inga direkta måsten här hemma. Ute är det grått grått grått..
Kanske helt  enkelt ska *låta bli* att göra en massa idag.
Känner inte ens för att måla idag.
Kanske sätter jag mig i soffan efter hundpromenaden och kollar några avsnitt av Lost eller ngn film.
Enda kraven jag har på mig själv idag är att laga mat till familjen lite senare.
Ja och så gå ut en långprom med hunden förståss.

I morgon är det träning igen.
Känner mig riktigt duktig.
Hoppas ni alla har det bra där ute i Cybern?
Kram
Tindra

Ovido - Quiz & Flashcards