Alla inlägg den 14 februari 2008

Av Tindra - 14 februari 2008 14:51

Fick idag en utmaning...
Att skriva ett kärleksbrev till mig själv...

Mycket kan jag åstadkomma med ren viljekraft men
ett kärleksbrev till mig själv känns så fjärran att
jag tyvärr måste avböja denna utmaning..
*förlåt Leva*
Kanske klarar jag det längre fram..
Långt fram i framtiden.
Just nu känns det dock allderled på tok för svårt.
Jag älskar inte mig själv, så att skriva ett kärleksbrev
till mig själv vore en enda stor lögn.
Eftersom jag inte tål lögner så får det bli så här.

*Beskriva* kärlek är jag annars bra på när det gäller mina barn
dem som står mig nära naturen och mina djur.
Men än så länge älskar jag INTE mig själv.
Jag har oftast fullt upp med att STÅ UT med mig själv.
Ja jisses så man är ibland...

Det här är inte menat som en självömkande blogg idag
men kände att jag måste få förklara så ni förstår varför
jag inte antar utmaningen som cirklar runt.

Hade utmaningen hetat..
Mina tio värsta tabbar ist så hade väl inte platsen här räckt till att beskriva dem..

Ha det så gott go vänner..
Nu ska jag förbereda mat o sånt.

Kram
Tindra

Av Tindra - 14 februari 2008 10:12


Vaknade och såg hur solen strålade in genom persiennerna.
Steg upp med ett leende på läpparna.

Sportlovsdottern på snart 17år kom även hon upp på ett riktigt
gott humör.

Igår satt jag och mannen och bestämde gemensamt hur vår
Alla Hjärtans Meny skulle se ut.
Hittade en ny läcker variant av fläskfile och en smarrig efterrätt.
Att det blir jag som får stå i köket och fixa det hela stör mig inte
ett dugg.
Jag gillar verkligen att laga mat. Speciellt så här när det blir
lite extra fint och inte vardagsmaten.

Jag har ett litet paket om ligger och väntar på mannen när han
kommer hem. Hittade en mugg med fin text *inuti*
Eftersom vi nu satt och bestämde meny ihop igår så vore det väl som
själva sjutton om han klarar att glömma dagen idag..*FNISS*

Runt lunch ska jag på utvecklings
samtal med yngsta dottern.
Hon lider av dyslexi och har även tungt med matten.
Alla prakiska ämnen däremot är hon jätte duktig i.
Jag har laddat kanonerna och ska verkligen dundra lite på
detta samtal. Jag tycker det är SKAM att man inte hemma får veta
hur barnen ligger till i tid. Dottern har nu berättat att hon ligger sist
i matten. Inte sjutton har någon behagat tala om det för mig.
HUR ska man då få veta.
Man kan ju inte vara som en igel över sina barn.
Jag har dessutom talat om för skolan att jag själv lider av mattens
motsvarighet till skrivandets dyslexi så de inte kan förvänta sig att
jag ska kunna göra så mkt för henne på just det området hemma.
Nåja.. jag ska försöka ta det så lugnt som möjligt o inte hetsa upp
mig och förstöra denna vackra dag.

Igår fick hunden springa i skogen en hel del och var väldigt glad och nöjd. Idag får han nöjja sig med promenader inne i samhället där vi bor.
Har lite för mkt att dona med för att hinna med skogen idag.
Kanske kan ta det i morgon ist.

I morgon blir det även en tur till gymet igen.
Egentligen skulle vi tränat idag men jag bad att vi skulle skjuta på
det. Det känns inte så kul om det blir stress mellan fin middag och gym precis.

Nu får jag avsluta med att önska er alla en riktigt skön
och mysig ALLA HJÄRTANS DAG..

Kramelikram allihopa
Tindra

Ovido - Quiz & Flashcards