Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Tindra - 8 februari 2008 13:21


Idag damp det ner ett brev i brevlådan...
Trodde det var en räkning i vanlig ordning.
Helt fel hade jag inte..
Det var biblioteket som påtalade att jag var försenad
med en bok. Genast letade jag fram den, gick till bibblan och lämnade den.
Betalade mina *böter* och lånade lite nya böcker.

Vilka?
Ja det blev fyra böcker om olika tekniker att måla.
Spännande värld är det, målandets värld.

Snart ska jag packa bilen o åka med dottern.
Jag kommer idag slippa laga mat.. Jippieeeeeeee....
Ibland blir matlagningen trist när man gör det varje dag.
Men idag ska jag alltså slippa.
När jag kommer hem igen står maten nästan på bordet.
Inget avancerat, hambugare m div tillbehör, men skönt att slippa
slav spisen för en gång skull.

OJ...*tittar på klockan*
Måste rusa..
Packa in dotterns saker i bilen o tanka upp den innan jag hämtar
upp henne vid skolan.

Ha det gott allihop
Kram
Tindra

Av Tindra - 8 februari 2008 10:40

Jag hör många som säger..
Huu.. man börjar bli gammal.. Eller... Tänk om man fick vara ung igen, börja om sitt liv.

Nej tack säger jag..
Låt säga att man uppnår 85år innan man kilar vidare
som är vanligt för kvinnor.
Så tänker vi på mig.. Jag blir 42 om ett par månader.
Jag har alltså inte ens kommit halv vägs.
Inte ens om jag VAR halv vägs skulle jag gräma mig.

Tänk efter lite...
Den första halvan av livet, vad hände då?
Jo..
Man slösade ett år på att lära sig gå.
Sen gick en massa tid att lära sig prata och använda armar och fingrar
samt resten av kroppen.
Sen gick nio år bort i grundskolan.
Utstod puberteten..
Efter det gymnasium..
Där har vi då ca 20 år av inlärning.
Vad händer sen då.. Jo efter ngr år trillar barnen in..
Då ska man hjälpa dom att lära sig gå prata osv..


Nu när man närmar sig halva livet har man alltså dom åren tillgodo
på sista halvan.
Det är ju NU man kan leva.. Man har gjort *förhoppningsvis* de största misstagen redan. Man har lärt sig det mesta man behöver.
Man har fostrat sina barn efter bästa förmåga.

För mig känns det som att det är NU som livet börjar.
Eller iaf en betydligt bättre del av livet där man kan använda sina tidigare införskaffade kunskaper osv..
Ingen medelålderskris här inte..
NU ska här levas. Barnen börjar bli stora och man kan ägna sig åt sig själv..
Det är ju toppen..

Stor kram till er alla unga som gamla.
Tindra

Av Tindra - 8 februari 2008 10:24



Japp..
Fredag och jämnvecka.. Det innebär som oftast att jag kör min dotter
15 mil.. Där möter jag hennes pappa som kört ungefär lika långt.
Sen hem igen.. Söndag samma sak fast hämtning.

Nu har jag iaf sett till att ladda min mp3 med en massa musik som jag kan sitta och skråla till när jag blir själv i bilen.
Så ser ni en svart volvo som studsar fram någonstans mellan Mantorp och Norrköping så innehåller den säkert en högt sjungande Tindra.
Jag bor inte i någon av dom städerna men det är däremellan jag finns på E4an en stund iaf..

Igår var jag och tränade. Det gick riktigt bra faktiskt.
I morgon bär det av till träning igen.
Det kan nog vara bra för efteråt så är vi bjudna på middag till svärföräldrarna. Det brukar både vara god mat och fika där..
Får nog ta en extra stund på motioncykel eller löpband *fniss*
Försöker nu att träna 2-3 ggr i veckan.
Tiden går fort fram och plötsligt är det sommar.. Sen kommer augusti
och då är det Tjejmilen som gäller.
Det är 25års jubileum för Tjejmilen iår. Så vi lär bli många tjejer o kvinnor som springer..
Är det någon som vill haka på?

Nu ska jag ta den lugna varianten av motion en stund.
Dvs ut o gå en stilla promenad med hunden..

Vill passa på att säga att jag är glad att så många hittat in här till mig.
Blir så glad över era kommentarer. Det sporrar att fortsätta skriva.

Kram till er alla
Tindra

Ovido - Quiz & Flashcards