Alla inlägg den 7 februari 2008

Av Tindra - 7 februari 2008 11:08

Upp som en SOL ner som en PANNKAKA..

I förrgår var jag så innerligt glad.
Då hände så mkt positivt med konstutställning o.dyl
Sen igår...
PANG..ner i asfalten igen.

Jag har saknat mina vänner i cybern och tog mig tid att
sitta här en lite längre stund igen.
Då kom det igen..
Det började krypa i skinnet.
Klådan smög sig på och fejjan var åter vanställd.
Nu finns inga tvivel om att även platta skärmar
kan ge kraftiga allergier.
Sen spelar det ingen roll vad de säger.
Plattskärmar (den tekniken) är så pass nya att forskningen inte
hunnit med om reaktioner på dessa.

Jag vill varna för att sitta för mkt framför dom.
Även om man inte känner något NU så är det inte
alls omöjligt att allergi utvecklas.
Jag är ett levande bevis och det är outhärdligt.
Helt bucklig, röd och full med kliande utslag som ser
ut som acne i ansiktet...
Huden torkar ut och måste smörjas en miljon ggr per dag.
Jag lovar, det är allt annat än kul.

Om ni inte vill bry er om att vara försiktiga så
är det ju erat val.
Men tänk lite innan ni t.ex låter era barn sitta för länge
vid datorerna.
Så många arbeten idag kräver viss tid vid datorer.
Utvecklar man då tidigt en allergi så blir det jobbigt.
Både på en gång och vid ett ev. framtida dator arbete.

Jag tänkte som många andra..
-JAG har aldrig känt av ngr problem.
MEN som sagt, det kan komma med tiden.
Det gjorde det för mig.

Med anledning av detta ska jag nu logga ut och
ta av mig keps och sjal som jag får ha för att skydda ansiktet.

Ha en fin dag.
Här ska ist hängas upp gardiner o.dyl en stund.
Tittar in en snabbis lite senare.

Kram till er allihopa.
Tindra

Ovido - Quiz & Flashcards