Alla inlägg den 28 februari 2008

Av Tindra - 28 februari 2008 15:44


Hade ju en taknisse här som skulle kolla vårt tak.
Fick offert idag på vad kalaset skulle gå på.
Hur i helsike kan det bli såååå dyrt.
Byte av plåt tak..
Över 200 000....!!!
Det är ju en fjärde del av vad vi gav för kåken ungefär.

Nu ska han få komma tillbaka och kolla om det är i sånt
skick att det kan räcka med att måla det ist för att lägga om
hela skiten.
Får ont i magen av sånt här.
Tak över huvudet är ju det viktigaste men om man inte kan
skaka fram ett så stort lån och klara att betala av det?
Ja vad gör man då??

Håll en tumme för mig att det är möjligt att fixa det billigare.

Kram från en mindra glad
Tindra

Av Tindra - 28 februari 2008 13:17

Vill gå och vifta med tårna i ljummet vatten.
Njuta av solen och sommarvinden i mitt hår.

Vill njuta av dofterna från naturen och solens smekande strålar.
Vill åka ut till kusten.
Sitta på en klippa i solen, känna doften av hav.
Vill känna en kyss i min nacke.
En kyss av kärlek..
Vill se glädje o lycka i ögonen på dem jag älskar.
Vill en vacker dag se detsamma när jag ser mig
själv i spegeln..
Lycka..
Kanske en dag..
 
Kram Tindra

Av Tindra - 28 februari 2008 11:33


För många månader sen förlorade jag en *vän*
Jag TRODDE innerligt att det var en vän.
Det framkom att denne vän utnyttjade min vänskap på div otrevliga sätt. Sätt som gjorde illa flera av mina vänner och även mig.
Lögner och svek visade sig sitta i personen som ränderna på en zebra.
Jag sa upp kontakten då denne person gjort en av mina bästa vänner illa på många olika sätt.

Plötsligt dimper ett mail ner där personen ber om ursäkt.
Visst låter det bra?!
Nu är det så att personen flera ggr förr visat att den så fort den blivit
förlåten fallit tillbaka till sitt vanliga sätt.
Ett sätt som utnyttjat mig och vänner till mig.. Ett sätt att med falskhet gömd bakom en sorgsen fasad locka till sig kvinnor.

Detta mail smakade iaf SURT....

Jag har bestämt att inte ha ngn som helst kontakt.
Jag vill inte bli förd bakom ljuset än en gång och vill inte att mina vänner ska bli lurade eller utnyttjade.

Surt sa räven om rönnbären...

Jag har mitt liv och är nöjd med det.

Kram från en lite uppgiven Tindra.

Av Tindra - 28 februari 2008 10:07

När något är jobbigt eller någon person beter sig illa mot mig
då flyr jag gärna.
Flyr gör jag då med hjälp av mina färger.
Med deras hjälp kan jag finna ett landskap att krypa in i en stund.
Som denna bild t.ex
Efter att ha fått ett mail jag verkligen önskat att jag slängt direkt
istället för att alls läsa det ville inte sömnen infinna sig.

Jag hade en natt utan Mr Blunds sällskap och slumrade mig till
max 2 timmar.
Natten efter kom denna målning.
Ni får ha i åtanke att den ännu inte är helt torr överallt så färgerna
blir inte helt som kan kunde önska med kameran.

Nåja efter att ha målat den så sov jag gott igen.

Nu ska jag fixa o dona lite här hemma.
Ikväll är det träning igen. Känner mig inte lika taggad inför det idag.
Tack o lov är det bara förmiddag så det dröjjer ju ett tag ännu och lusten kommer säkert när det närmar sig.
Ska även ta med hunden ut, i den för dagen, skinande solen.

Hoppas ni har det bra
Kram
Tindra 

Ovido - Quiz & Flashcards