Alla inlägg den 15 februari 2008

Av Tindra - 15 februari 2008 23:36

Ute är nu mörkt och kallt.
Nattens klor hugger tag i min trötta kropp.
Ni vet den där kroppen med ett vidhängande minst lika trött huvud.

Det är lugnt och still inomhus.
Utifrån hör jag bara tjoandet av någon väldigt överförfriskad
ungdom som verkar arg på alla eller inget.
Lutar åt skaplig huvudvärk för den personen i morgon.

Kvällen försvann i ett naffs.
Lagade till isterband och stuvade makaroner innan jag körde
stortösen till tåget.
Sen fick maten smälta en stund innan vi for till gymet
för dryga timmens självplågeri.
Nääääeeeeeeee.... så är det faktiskt inte..
Det är riktigt kul och ikväll sprang jag fyra kilometer utan stopp på snabbare tid än förra gången.
Nästa gång ska jag springa lite långsammare och istället helst lite längre innan jag får stanna.
Väl hemma fixade jag o donade lite innan LETS DANCE började..

Med risk för att bli skriftligt halshuggen, sticker jag ut hakan och
säger att jag är glad att RÄTT par åkte ut denna gång..

Ska också erkänna att jag hade lovat mig själv att INTE fastna varje
fredag framför något så patetiskt som Lets dance..
Men vad hände.. Jo visst sitter jag där.. Och visst hejjar jag på några som inte kommer vinna men det är kul så länge det varar..
Dessutom känns det inte ett dugg patetiskt...
*tantvarning?*

*sträcker nu ut handen och tar en nummerlapp*
Till VAD???
Jo till  John Blund förståss.. Verkar vara enda sättet att alls få besök
av honom numera.. Sov bara ett par timmar förra natten. IGEN...

*sträcker ut andra handen och tar kopplet*
Dags för en sista snabb pinkning av voffen och sen ska jag se om det finns en Mr Blund som vill vagga mig till en välbehövlig sömn..

Ha det gott allihopa..
Kram
Tindra

Av Tindra - 15 februari 2008 11:56

Lagom kall om näsa och händer är jag nu tillbaka efter en promenad
i det vackra men blåsiga vädret.

Kommer mig inte för att göra ngt.
Väntar o väntar o väntar på ett telefonsamtal som ska tala om
när jag måste hitta en tågbiljett till dottern.
Hon skulle få åka hem med pojkvännens pappa som kör lastbil men
han har ännu inte kunnat tala om NÄR hon måste vara där de ska mötas.

_______________________________________________________

Nu ringde det..
Tänk att det hjälper att gnälla lite ibland..*fniss*

Springer iväg och köper biljetten direkt.

Ska försöka ta mig i kragen o städa lite sen innan alla andra kommer hem. Jag ska också packa grejjer inför träningen.
Någon mat måste jag också hitta på...
Känns som ide torka på det planet efter gårdagens middag.

Förresten..
Igår lyckades jag hitta en ram till en av mina tavlor.
Tyckte inte färgen passade så jag bestämde mig att måla även ramen.
Det blev riktigt bra tycker jag själv. Nu passar de ju verkligen ihop.

Utgår..
Får se om jag hinner in mer i eftermiddag eller kanske i kväll..
Ha det jätte fint mina vänner..
Kramisar
Tindra

Av Tindra - 15 februari 2008 09:27


Vaknar sakta... Känner trots slutna ögon att solen skiner.
Öppnar ögonen och får det bekräftat.
Ute är en rent strålande dag.
Jag gosar ner mig i kudden ännu en stund.
Njuter av värmen under täcket medans jag sakta
glider längre o längre in i ett vaket tillstånd.

Efter en liten stund stiger jag upp och öppnar persinennerna.
Japp... Solen var minsann stark och hade inte ett enda moln att
fightas med.
När jag drar på mig morgonrocken och studsar ner för trappen
kom av ngn anledning en hel hop med Ledin låtar upp i huvudet.
KAN det bero på solen tros..???
Man har längtat så länge efter solen och så kommer den och viskar
-Sommaren kommer, ta det lugnt en liten stund till bara.
Ledins sommar låtar jag ju följt mig sen jag var 12-13 år.
Jag har till och med varit med på en turne med honom då jag var ihop
med en kille som jobbade i hans stab.
Folk får säga vad dom vill.. Alla kan inte gilla hans låtar. Så är det ju bara.
Men jag kan meddela att han är ut i fingerspetsarna ett Proffs med
verkligt stort P, och jag kan inte låta bli att sjunga med när jag hör hans låtar.

Oj det vilken konstig vändning bloggen tog..
Letar efter tråden....
Jaaaaaaaa.. där var den...

JO solen skiner hos mig idag..
Smyger fram till köksfönstret och ser en klart blå himmel även åt det hållet.
Vrider huvudet långsamt åt höger..

Oooopssssssssss!
Det är ju KALLT ju...
-6,2 grader.. Sånt är man inte bortskämd med.
Undrar stilla hur det ska gå med mina påskliljor som står i knopp ute.
Inget skyddande snötäcke denna vinter inte.
Krokusarna står också i knopp. Men dom klarar ju det mesta.

Plötsligt sitter en ängel på min ena axel och en liten djävul på min andra.
- Inte behöver du gå ngn lång promenad idag i kylan! viskar Djävulen.
-Lyssna inte på honom! säger ängeln. Klart du ska gå ut..
-Stanna inne i värmen med en go film o ligg i soffan! forts. Djävulen.
-Tänk på din hälsa, focusera på tjejmilen! säger  änglen.

Naturligtvis vinner ängeln och nu ska jag ta och klä på mig och gå ut.
Tar med kameran om ngt fint skulle dyka upp.

Ha det gott mina vänner.
Kram
Tindra

Ovido - Quiz & Flashcards