Alla inlägg under februari 2008

Av Tindra - 1 februari 2008 10:18

Igår var en ganska rolig dag.. Jag fick många olika reaktioner på min sista tavla. Allt från Fin, coooool, läcker, njaee och sen då denna...
-Jag gillar helheten men förstår inte symboliken.
En del människor måste alltid mala ner allt i atomer för att förstå.
Tror såna människor har det rätt jobbigt i vardagen.
Meningen med konst är väl att var o en ska hitta sin tolkning som just den personen tycker stämmer?!

Jag har iaf beslutat mig för att skriva min tanke för den här tavla.

Tanken var som följer..

Kvinnan söker en stadig väg i livet.. Vill lämna den skeva livs syn som så
många av oss dras med. Hur den man ska vara, hur livet ska vara..
Hon sträcker sig mot den lysande runan som totalt symboliserar jämnvikt i livet.
Alla mönster i runan är i jämna tal om ni tittar noga.
Naken sårbar och öppen tar hon emot visheten..
Livets vishet.
Hon tankar styrka ur runan för att komma i balans med sig själv.
Bli redo för det verkliga livet och inte den teater som så många av oss spelar.

Hmm Det var min djupa analys av min tavla från igår.

Måste strax ut en liten stund.
Hunden vill ju inte ens gå ut..
Han höll på att lätta som en drake när vinden sög tag i hans långa öron.
Nåja lite överdrivet men iaf.. Det blåste som sjutton men vi slapp att
få några träd igenom taket..
Ska tvinga ut hunden och gå en runda för att se hur mkt som
blivit förstört runtomkring. Gissar dock att det mest kanske är nedblåsta grenar o så.

Ha en skön fredag allihopa.
Kram
Tindra

Ovido - Quiz & Flashcards