Direktlänk till inlägg 28 februari 2008

Men va fa.......... (4de bloggen idag)

Av Tindra - 28 februari 2008 15:44


Hade ju en taknisse här som skulle kolla vårt tak.
Fick offert idag på vad kalaset skulle gå på.
Hur i helsike kan det bli såååå dyrt.
Byte av plåt tak..
Över 200 000....!!!
Det är ju en fjärde del av vad vi gav för kåken ungefär.

Nu ska han få komma tillbaka och kolla om det är i sånt
skick att det kan räcka med att måla det ist för att lägga om
hela skiten.
Får ont i magen av sånt här.
Tak över huvudet är ju det viktigaste men om man inte kan
skaka fram ett så stort lån och klara att betala av det?
Ja vad gör man då??

Håll en tumme för mig att det är möjligt att fixa det billigare.

Kram från en mindra glad
Tindra

 
 
eva

eva

28 februari 2008 16:24

Ja, det verkar dyrt att vara husägare. Men ett helt tak är ju rätt så bra att ha över sitt hus. Växer det inte pengar på era träd i trädgården :-) Hoppas allt löser sig till det bästa. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte

28 februari 2008 16:41

Men hur stort tak ska ni byta, hela? Ta in offerter från fler, kanske de konkurerar med varandra så ni får ett bättre pris någon annanstans. Fast taket är ju viktigt... vi har ett golv vi måste byta, har ingen aning om varför det plötsligt bubblar upp. Vattenläcka: nej för det har vi kollat. Om det är det så måste det vara inne i någon vägg, men om det läcker vatten så borde detta pågå hela tiden och inte med uppehåll, mysko eller hur. Hoppas det ordnar sig med ditt tak.

Ha det bra, kram Charlotte

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

28 februari 2008 17:37

Det var ingen liten pris!!
Jeg for min del skal betale 4500 for bilreparasjon i morgen, skulle egentlig ha vært betalt for 10 dager siden, men måtte vente til pengene mine kom...
irriterende at alt er så dyrt!!

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

28 februari 2008 20:32

Ja inte är det billigt när det ska fixas något med huset. Jag förstår om du får ont i magen.
Håller tummarna för att det går att fixa ändå

http://bizzab.bloggagratis.se

 
Dockmamman

Dockmamman

1 mars 2008 08:35

Klart jag håller tummarna

http://stickmonster.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tindra - 8 april 2008 18:22

Jag vill passa på att tacka alla som följt med mig till min nya adress.Till er som missat att jag flyttat och kanskeändå vill titta in ngn gång är adressenhttp://stollan.blogspot.comVälkomna att följa med ni som vill. ...

Av Tindra - 7 april 2008 23:35

Ja ni får länka till mig om ni vill det. (några har frågat)Jag har ju möjligheten att låsa om det går helt överstyr.Kom att tänka på att många verkar titta in här som aldrig gettsig till känna.Därför lämnar jag nu min nya adress här så även ni kan hä...

Av Tindra - 7 april 2008 17:53

Nu flyttar jag hem till min gamla blogg.Tror jag har meddelat alla här den nya adressen. Om jag missat ngn så är det bara att hojta till så får ni denom ni vill forts följa mig.Bloggagratis har varit en bra mellan landning för mig men känneratt jag s...

Av Tindra - 7 april 2008 11:09

Nej jag kunde inte somna i vettig tid igår.Strax efter midnatt låg jag i min säng.Jag blundade och försökte slappna av.Kände stillheten sakta fylla mig och hörde småfåglar glada sång....*satt mig käpprakt upp i sängen*Hallucinationer? Har jag blitt h...

Av Tindra - 7 april 2008 10:59

Ja det skulle vara intressant och höra hur många av er som läser hos mig som skulle följa med och läsa hos mig om jag bytte blogg.Har funderat på det en längre tid.Jag hade en blogg jag trivdes bra med men vissa omständigheter gjorde att jag pausade ...

Ovido - Quiz & Flashcards