Alla inlägg under januari 2008

Av Tindra - 20 januari 2008 17:50

Måste fråga...

Kan inte barn o ungdomar äta vanlig husmanskost nu för tiden???
Lagas det vanlig hederlig husmanskost så sitter dom rackarna där
och PETAR i maten...
Är det måhäna för att löken och morötterna *SYNTES*
Kanske ska mixa dom nästa gång? *funderar*

Makaroner, Pizza, Hamburgare osv går ner ALLTID.

Kanske man skulle köra en drive o bara laga sån mat till dom under
en period. Kanske blir dom trötta på det då? eller inte.....
Skörbjugg kommer väl återvända till den generationen kanske *fniss*
Fast de vet inte ens vad skörbjugg är antar jag..

SÅ nu har jag gnällt färdigt..

Dags att ta tag i lite annat innan soffan o tvn tar vid.
Kram allihopa
Tindra..

Pssst.. Tack till er som tar er tid för en liten komentar ibland. ;)

Av Tindra - 20 januari 2008 14:52

Inget mästerverk men iaf min först tavla målad
med oljefärger..
Får väl kalla den *fantasi landskap* eller ngt.

Idag har jag tillbringat en o en halvtimme ute i skogen med hunden.
Det var skönt idag.. Solen sken och bara en svag vind ute.

Just nu puttrar kalops i grytan i köket.
Skönt med lite rejäl husmanskost efter att varit ute så länge.
Annars kommer det inte hända så mkt idag tror jag.
Ska sätta mig o se ett av mina favvo program på tv ikväll. *MIAMI INK*
Jo, jag är själv tatuerad och drömmen är att komma till Miami och
bli tatuerad av ngn av de duktiga männsikorna där.
Många ideer finns på lager..

I morgon ska jag nog måla igen en stund.
Jag är själv länge i morgon o kan få måla ifred utan komentarer om lukt
och hur andra tycker jag borde gjort....

Ha nu en fin söndagkväll
Kramizar
Tindra

Av Tindra - 19 januari 2008 22:45

Ja så sitter man då här igen...
Alla har gått och lagt sig och jag är ensam vaken.
Till o med hunden ligger här i soffan bredvid mig och sover gott.


Känner mig lite vilsen i kväll...
Känslor som far i kroppen.
Vad vill jag? Hur ser mitt liv ut framåt?

Jag är nog lite udda.
Jag längtar tills det blir måndag igen.
Just idag mer än på mkt länge.
Vardagen bjuder mig  *egen tid*
något som jag alltid lider brist på av ngn anledning.
Behöver tänka lika väl som jag behöver få drömma lite.
Dra upp volymen på stereon med musiken JAG gillar.
Krypa upp i soffhörnan och bara njuta.
ELLER...
Drunkna i mitt konst skapande i timtal..

Nåja.. I morgon är det  söndag.
Enligt prognos ska solen skina och förhoppningsvis
kan det göra att en långpromenad känns frestande.

Ha nu en skön forts på lördagskvällen
Kramiz
Tindra

Av Tindra - 19 januari 2008 13:28

Åkte hem till min mor för att hämta min dotter där.

Jag hade tagit med ett par av mina målningar som hon inte sett.
Min första i akryl och min första i olja..
Tidigare har det varit Temperafärger och akvarell som blivit
målat i Tindras hem.
Den ena målningen är en *RUND* tavla.. Det är den i akryl..
Den föreställer ett höst landskap.
Den andra är traditionellt fyrkantig och i olja.
Den föreställer ett fantasilandskap.
Jag måste säga att jag vet inte vad som tagit åt tanten..
Dvs min mor... Hon gillade dem båda två.
Eller gillade o gillade..
JO hon gillade den runda..
Den andra tyckte hon nog var ok.

Nu är det så att min mor är inte den som tänker innan
hon sägar något alla gånger.
Hon kan vara grymt elak i sina komentarer, så detta var ju
lite positivt idag iaf.
Nästan så man undrar lite...MEN..
Tänker inte grubbla över det utan bara andas ut...

Nu skiner solen över Tindras hem..
Blåser gör det men det är långt ifrån storm..

Vad mer ska man göra idag då?
Jo.. matlagning..
Tror jag ska göra köttfärsbiffar med lite annorlunda sting.
Jag ska trycka in en örtmarinerad fetaostbit i mitten på varje
tänkte jag. Borde kunna bli gott.

Finns säkert en drös med borden idag också...
MEN jag tänker laga maten, sen får det va bra med det..
Det är Lördag och jag ska lägga måstena på hyllan och vila..
Hoppas ni har en fin dag där ute i landet..
Kram
Tindra

Av Tindra - 19 januari 2008 11:20

Här har man gått och förberett sig på storm men icke...
Det blåser lite granna och regnar.

Jag hade iof hellre haft riktig vinter med lite kyla och snö.

Dagen idag.. Vad har den att bjuda på tros...
Jag ska hämta dottern hos mormor om en stund. Hon hade sovit över hos en kompis o gick i morse hem till mormor en stund.
Sen ska jag nog ta det lugnt.. titta på Alien VS Predator2 och bara vara..
Det ska bli jätte skönt.

En lugn dag i Tindras hem med andra ord.
Hoppas ni andra inte blåst bort.
Skulle vara intressant att höra hur det gått med storm hos er..

Ha en fin lördag..
Kram
Tindra

Av Tindra - 18 januari 2008 18:15

Jo det sägs så..
En storm som skall komma in över landet.
Kanske mina släktingar nere i småland än en gång
blir sittandes strömlösa i dagar..
Nu när jag var ute med hunden var det nästan *för* lugnt.
Lugnet före stormen kanske...

Jag ska iaf snart slänga mig i soffan..
Slappa hela kvällen framför tvn.
Dottern försvann till en kompis o kommer inte tillbaka
förrens i morgon..
BF med andra ord. Kan vara riktigt skönt emellanåt.

Angående föregående blogg så hänger den skumma känslan kvar
lite granna.. Den från drömmen...
Nåja men styr inte sina nattdrömmar så det går nog över snart..
Konstigt hur påverkad man kan bli..

Ha nu en skön kväll allihopa..
Kram
Tindra

Av Tindra - 18 januari 2008 08:14

Vaknade helt kallsvettig..
Drömde att jag var ute o gick längs en mörk grusväg..
Kom förbi ett hus där det lyste.
Där inne bodde plötsligt en god vän till min karl.
Så långt var allt frid o fröjd... Jag fick komma in och värma mig
mörkrädd som jag är..
Då ser jag hans blick..
Jag ser den en tusendels sekund innan han drar in mig i

sin famn och kysser mig djupt och innerligt...
GULP!!
HUR och VARFÖR drömmer man sånt..???
Den karln har jag ju inte ens varit intresserad av.. En lycklig fyrabarns far.
Ändå vaknade jag med världen hjärtklappning..
Ja jisses.. Man kan ju undra..
Tur inte andra vet vad man drömmer när man sover..

Ha det gott
Tindra

Av Tindra - 17 januari 2008 14:34

Det fick vi voffen o jag när vi gick ut idag..
Vi tog en promenad i terrängen och runt hembygdsgården.
Det var rätt skönt att lufta sig en stund.

I övrigt blir det inte mkt gjort här..
Om trekvart är det dags att börja med maten.
Detta eviga påhäng. JO, jag gillar att laga mat.
Jag till och med tycker mkt om att laga mat om jag ska vara ärlig.
MEN, ibland är det bara så svårt att hitta på ngt.
Efter lite vandrande i vår lokala Ica butik kom jag fram till
att det får bli falukorv och lök i pepparrotssås, till det får det bli
hederlig potatis. Det blir så mkt pasta, ris och couscous nu mera.

Läste igår att det tydligen SKA komma vinter tillslut.
En kortare period ska det tydligen bli kallar än normalt och dessutom
mer nederbörd än normalt..
Jaha.. Nu får Tindra för sitt klagande över att det inte bidde ngn vinter.
Det är väl bara att hålla god min och vara glad om det blir vitt dådå..
Ärligt talat gillar jag snön och vintern om det bara är RIKTIG vinter.
Med det menar jag inte att det behöver vara -30 och snöstorm.
Nej så där lite lagom.. Så ungarna kan ha kul ute.. Så hunden inte blir så smutsig osv..
Ska göra en ENORM snölyckta bara det blir väder..
Sen när jag går nattarunda med voffen kan jag slänga mig i snön och göra en snöängel eller två..
Jo jag vet att jag ska föreställa vuxen, men va sjutton, det är ju KUL ju..

Ha det gott allihopa.. OM snön kommer så småningom så vet ni iaf vad JAG gör...
Kram
Tindra

Ovido - Quiz & Flashcards