Alla inlägg den 21 januari 2008

Av Tindra - 21 januari 2008 22:34

Har under nästan en vecka inte kunnat sova.
Så fort mörkret gör sitt intåg  i sovrummet så ändras allt.Sömnen
med sin lisa håller sig bortom.
Det för framåt, tid till färändring.
NU luddar jg bara.. Har tagit ett piller så jag kanske sova där någon gång.
Nu är ögonlocken så tunga att jag itne ser det jag borde...

HÖG tid att krypa ner i bingen med andra ord.
SOv gott allihop..
Puss o kram
Tindra

Av Tindra - 21 januari 2008 14:58

För att få bort irritationen från den tidigare delen
av dagen har jag satt mig och målat.
Tagit mig tid att bara försvinna in i färgernas värld.
Denna tavla är målad med Akrylfärger..
Det blir lite skillnad från oljan *se inlägg för ngr dagar sen*.

Nu är det ju så att ljuset inte bidde helt rätt när jag skulle
fota tavlan.. Det gröna är i verkligheten ljusare och mer livfullt.
Det är ganska svårt att fota en tavla men dom är det ju
meningen att man ska se LIVE egentligen.

Humöret är nu gott...
En stund vid stafliet gör underverk.
Däremot står här nu en voffsing med benen i kors.
Bäst jag tar en promenad med honom nu innan
allt annat ska göras...
Måste få undan alla målningar som ligger spridda över
överkastet.. Försöker komma på vilka jag ska ha med på
min första lilla utställning i mars..
Det är inte lätt kan jag lova..
Lite läskigt är det att visa upp vad man gjort.
Men jag försöker tänka att alla har olika smak så någon
kommer tycka det är skit och någon kanske gillar det de ser..
Huvudsaken är att jag mår bra när jag målar...

Ha en fin fin kväll allihopa..

Kramelikramen
Tindra

Av Tindra - 21 januari 2008 12:24

Strunt samma.
Har iaf själv kollat på nätet om det här med månadspeng.
Ska visa det för dottern senare när hon kommer hem.
Då får hon se att hon redan idag har påtok för mkt i månadspeng.
Enligt bankens uträkningar så är en rimlig peng 210kr  för en tolvåring.
När hon fyller 13 så blev det 360kr.
Detta innebär att hon idag har  390kr FÖR MKT...

Gäller att se till att ha torrt om fötterna innan man ger sig in
i diskussioner med barn och ungdomar.
En annan femma hade varit om hon själv handlade kläder o dyl.
Men när hon får pengar blåser hon dom på 0,5 sek. på allt möjligt.

Näe nu har jag gnällt klart för en stund...
Ska ta tag i en pensel och en duk och måla en stund..

Ha det gott
Tindra

Av Tindra - 21 januari 2008 10:01

Dags för ett *SNACK*
Ja idag är det verkligen dags för ett snack..
Med dottern alltså. Hörde hur hon pratade med sin lille pojkvän
och beklagade sig över att mamma TAR hennes barnbidrag och att hon får för lite i månadspeng..
Dags för liten fröken att få en kurs i hemmets o livets skola tror jag..
Hon verkar tro att allt hon äter och allt shampo, balsam och andra saker som kort till tvn och sånt är ngt som trillar gratis ner från himlen.

Hjälp mig..
VAD tycker ni är rimligt i månadspeng till en flicka som fyller 13 i höst?
Jag är sjukpensionär och har en väldigt minimal inkomst.
Tösens pappa , vi är skilda sen många år, ger henne 500 i månadspeng.
Jag tycker det är lite högt bara det....
Sen får hon pengar av mig också dock långt ifrån så mkt.

Känns som att hon kommer tappa begreppet om pengars värde om
hon ska ha ännu mera!?

Kram från trött Tindra

Av Tindra - 21 januari 2008 08:02

Så börjar ännu en dag.
Vid horisonten är himlen gul för att sen övergå i blått.
Det lutar åt att bli en vacker dag.

Vad händer då hos Tindra idag..???
Jo förstår ni...
Tindra har ställt *mat o sov klockan*
Det är dags för ett kraft tag här med matvanor och träning.
Jag har en benägenhet att svälta mig ist för att äta lite o ofta
som man enligt de kunniga SKA göra..
Så nu har jag intagit frukost. Vid tio blir det en grönsak, halvett Lunch.
tre en grönsak, halv fem middag. och sen vid halv sju ungefär i kväll en frukt.
Jag vete katten om detta kommer funka på mig..
Kommer med största sannorlikhet bli nojjig av detta eviga ätande.
Även om det handlar om mkt grönt o frukt.

Nu är det ju dock så att jag ska komma igång ordentligt med att träna

inför tjejmilen också så jag MÅSTE väl göra ett försök att äta.
Vara snäll mot kroppen.

Ikväll sen ska jag bada hunden.
I morgon ska han nämligen iväg och trimmas av en dam här i samma samhälle som jag bor i. Han är tämligen smutsig i pälsen efter skräpväder och skogspromenader.
SÅ.. I kväll kommer han låta som Pavarotti igen.
Han låter alltid i duschen min voffe. Men sen när han är färdig är han

bara sååååååååå lycklig glad och busig.

Ha det gott allihop
Tindra

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards