Alla inlägg den 15 januari 2008

Av Tindra - 15 januari 2008 10:41

Så var det en ny dag.

Dagen igår avslutades med att värken avtog
och jag drabbades av en enorm lust
att måla.
Fram kom staffliet och oljefärgerna när
resten av familjen lagt sig att sova.

Kanske var det lättnaden över att värken släppt
som gjorde att målningen inte helt blev som
jag hade tänkt den i mitt huvud.
Men det är väl så det fungerar.
Känslor som återspeglas på målarduken.

Tänk att för en tid sen var jag rädd för allt som
hade med färger att göra.
Jag har alltid tecknat..
Enda sedan jag var helt liten.
Nu har jag dock blivit modigare och i julas
fick jag oljefärger av en god vän.
Jag har testat lite med akryl och temperafärger innan
men detta är ngt helt annat.
Oljefärgerna tar ju sån attans tid att torka!!!
Jag har alltid varit sån att när jag börjar vill jag göra
färdigt samma dag.
Det går ju inte nu.
MEN..
Jag hoppas att idag kunna fortsätta på denna tavla.
Den ser hyggligt torr ut där på staffliet.
Om..
Jag säger OM jag blir nöjd med den så KANSKE
jag visar den här i bloggen sen.
Vi får se.

Dagens bild har jag lagt till för att jag
fullkomligt älskar vargar.
Jag är nattmänniska och vargatimmen är min tid.

Ha det gott alla ni som tittar in.
Kram
Cina

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards