Alla inlägg den 16 januari 2008

Av Tindra - 16 januari 2008 22:25

Så har då alla lagt sig utom jag.
Kan meddela att det är inget ovanlig hos mig.
En riktig nattmänniska är jag även om jag ibland får visa min goda
vilja och lägga mig hyggligt för att det inte ska bli *surt* från
de andra.

Ute ser jag att blåsten tilltagit en hel del..*burr*
Blir en snabb nattarunda med voffen innan jag lägger mig sen.
FÖRST ska jag sätta mig och skissa en stund.
När man som jag går hemma hela dagarna så är det skönt att ha
en rolig hobby som man kan utöva hemma.
I morgon ska jag trava iväg o se om jag får ha min första lilla utställning
med det jag målat. Isf blir det hela mars..
Känns jätte spännande.
Har haft ett litet vernisage förrut men då var det med tavlor jag gjorde
i trä.. Dessutom graverar jag också i glas även om det inte blivit så mkt
sedan jag flyttade. Här vet inte folk att jag kan det ännu.
Funderar på att göra lite o ge bort i presenter så folk får upp ögonen för
det också... Men det är bara en tanke än så länge.
Graverandet är mkt jobbigare för mina fibrohänder..

Nåja nu ska jag inte plåga er mer ikväll.
Natti natti
önskar
Cina

Av Tindra - 16 januari 2008 17:14

Denna dag har inte mkt blivit gjort.

Kanske skulle man, senare ikväll när folket lagt sig, börja skissa
på ideer till nästa målning.
Kanske också försöka få färdigt den jag håller på med.
Det blir ett landskap i lite fantasy stuk.
Med andra ord ska man inte tro att det är en fotolik målning.

Jag vet inte varför men jag har mkt lättare att måla när jag är ensam
hemma. KAN det bero på att jag då inte känner samma måsten på mina

axlar?
Jag har en förmåga att känna att jag just MÅSTE en hel massa.
Även om ingen sagt att jag måste så känns det som att jag just MÅSTE.
Försöker släppa det lite granna så jag inte åter igen ska gå in i väggen.

Lyckades idag få tag i voffens *frissa*
Det blir trimning nästa tisdag. Det ska bli skönt då han nu

börjar bli väldans lurvig.
Ska ta mig till min frissa också.
Jag håller på och sparar så långt det går tills sommaren.
Då ska jag på medeltids lajv och känner att jag vill ha det långt då.
Hoppas jag står ut med tiden dit.
Ska bli så himla kul att leva ut min roll i lajvet i fem dagar.
Ser fram emot det väldigt mkt.

Jo jag vet.. Jag är *VUXEN* men lusten för bus och teater
och lajv finns kvar iaf.
Det är såååå roligt.

Önskar nu alla en god kväll och natt.
Cina

Av Tindra - 16 januari 2008 14:05

Mitt ansikte kliar något vansinnigt.
Jag som varit hyggligt nöjd med mitt ansikte
ser nu ut som en pest smittad eller något.
Röda utslag som driver mig till vansinne med
sin klåda.
Gick till apoteket..
-Det ser helt klart ut som en allergisk reaktion!
sa damen jag fick hjälp av.
Men...
Jag har inte provat ngr nya produkter, ingen ny mat
inga nya tvättmedel.
Jag fick iaf rådet att köpa en billig allergimedicin och testa
den under några dagar..
Skulle det inte hjälpa så fick jag söka läkare sa hon.

Åhhh jag hoppas verkligen det kan hjälpa lite..
Det är jätte jobbigt att låta bli att klia och riva i ansiktet.
Tack o lov har man sån självkontroll att man låter bli
i möjligaste mån.

Har ngn av er varit med om ngt liknande?
Någon som kan ge något råd??
Jag vore väldigt tacksam för det...
Kram
Cina

Av Tindra - 16 januari 2008 13:08

Dags att ta tag i en massa saker..
Tvätten ligger i korgen o blänger på mig.
Ger mig det *onda ögat*
Städa borde jag också..
Ingen lust.

Däremot ska jag ta mig iväg och förnya mitt
gymkort. Tänk att det redan gått ett år sen jag började
träna på Nautilus.
Detta gjorde att jag orkade med tjejmilen förra året
trots min fibromyalgi.
Jag har anmält mig igen iår.
Mitt mål är helt enkelt att ta mig runt.
Helst lite snabbare än förra året, men bara att just
ta mig runt är i sig en bedrift.
Självklart mådde man inte som en prinsessa på kvällen
men just när man gick i mål var känslan obeskrivligt skön.

Det är bra med ett sånt mål så man inte blir helt försoffad.
Lite motion får jag ju också tack vare voffen här hemma.
Han ser till att släpa ut mig på långa promenader varje dag.

Tror jag ska pausa från målandet idag.
Kom en bra bit på min tavla igår och känner mig väl
ganska nöjd tror jag..
Lika bra att ta tag i hemmet lite också så inte familjen
börjar opponera sig för mkt..* fniss*

Hoppas ni alla har en bra dag trots gråvädret.
Ha det gott
Kram
Cina

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards