Alla inlägg den 23 januari 2008

Av Tindra - 23 januari 2008 17:43

Ja jag måste en faslig massa i morgon.
Jag måste städa, baka, tvätta, laga mat o sen till gymet.
Kommer nog somna tämligen ovaggad i morgon skulle jag tro..

För några veckor sen uppdagades en tom shampoflaska på golvet bredvid
badkaret.. Av ren vana böjer jag mig ner o ska plocka upp den..
MEN...
Denna gång hindrade jag mig själv.
Varför ska alltid JAG plocka upp? Den som tog sista shampot kan väl
för sjutton själv plocka upp den o slänga den eller?
Alltså lät jag den flaskan ligga kvar i rent studiesyfte..
Igår hade det gått drygt två veckor och naturligtvis låg flaskan kvar på golvet bredvid badkaret och samlade damm..
Jag gav upp.. Jag tog en äckliga flaskan och slängde den.
MEN jag talade nogsamt om för övriga hur det låg till.
Alla såg dock undrande ut..
Kan det va så illa att jag skämt bort dom så totalt att dom inte ens kan
göra ngt så enkelt..???
Eller ännu enklare..
Toarullen tar slut... vad gör man då????
Som kvinna tar jag ur den tomma rullen sätter i en ny och slänger tomrullen.
Övriga i familjen har två andra varianter..
1:   Man tar en ny rulle, börjar på den o ställer den på elementet medan
den gamla tomma rullen får sitta kvar i hållaren.

2:   Man tar ut den tomma rullen och ställer DEN på elementet *i väntan på att den ska gå ut själv till sop påsen* och den nya rullen sätts på plats.

Undrar hur det funkar i hjärnan...
Kan det va så illa att jag skämt bort dom, är det det som är felet?
Men man tycker ju att lite vanligt sunt förnuft borde ju folk ha..

Nåja..
Slutklagat för idag..
Kramis från
Tindra *på väg till tvättstugan*

Av Tindra - 23 januari 2008 12:49

Igår kom jag iväg till gymet..
Hade tänkt att kanske bara cykla och springa lite MEN..
Så kom träningsdjävulen tillbaka från sin långa flykt..
Det blev cykel som uppvärmning sen alla Maskinerna jag har på
mitt program. Därefter löpbandet en stund.
Kände mig väldans duktig och är nu jätte motiverad att fortsätta.
I morgon ska karln med på ett *provapå pass* ska bli spännande att höra
vad han tycker om det.
Det är ju inte alla som den sortens träning passar för.
Nåja företaget där han jobbar betalar det mesta av gymkortet för honom.
Tror han betalar ca en femtedel av vad jag får göra..
Bara det är ju motivation i mina ögon..

Dagen idag då...???
Ja det blir ingen träning idag utom att gå med hunden..
OM nu inte *rännande i affärer* kan räknas som lite träning det också.
Har lovat dottern att åka in till *stan* så hon kan sätta sprätt på
sitt presentkort från JC.
Sen vetesjutton vad det blir..
Antagligen matlagningsdags när vi är hemma igen o sen bara *POFF* så har väl den här dagen också tagit slut..

Hinner inte runt o kolla bloggar idag men hoppas ha mer tid över i morgon.
Kramar till er alla
Tindra

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards