Alla inlägg den 22 januari 2008

Av Tindra - 22 januari 2008 10:06

Jag hade fortfarande ingen aning om vad som hänt.
Antingen har det brunnit någonstans eller så har det väl
varit ngn trafik olycka.

Så klev jag då upp ur sängen...
Vred om persiennen..
Plötsligt stod trafikolycka som det mest sannolika.
Det var nämligen konstigt LJUST ute...
Ett vitt täcke av snö har under natten lagt sig
över mitt samhälle.

För min egen del LER jag jätte stort.
Jag har saknat snön som iaf gör det hela lite ljusare.
Ok, det är lite jobbigt att det är is under på sina ställen
men va sjutton... Man kan ju inte klaga när väl snön kommit.
Personligen önskar jag att den kan få stanna ett tag nu.
MEN troligast är väl att den åter snöar bort om ngn eller ngr dagar.

Det andra alternativet med att det var brandkåren..
Ja helt omöjligt är ju inte det heller.
FIck brev från skolan igår.  Order att kolla barnens fickor
så de inte hade med sig tändare eller tändstickor till skolan.
De hade haft 6 anlagda bränder i papperskorgar o.dyl på skolan.
De rackarns ungarna fattar inte att NÅGON får betala för detta.
VI SKATTEBETALARE..
Dvs.. bland andra JAG och inte minst deras EGNA föräldrar.

Snart ska jag åka till gymet en sväng..
Där ska jag träna ngn timme och också beställa en första
*prova på tid* för karln... Har kämpat ett år för att få med honom.
Nu efter en stilla sittande höst och ett snett  öga på vågen så har
han resignerat.. Dvs  förhoppningsvis slipper jag att alltid gå dit ensam
i fortsättningen.

Mer på schemat idag är TRIMNING av hund.
Voffen ska få träffa sin högt älskade frissa.. Han kommer väl vifta svansen ur led när han kommer dit  *fniss*
Frågan är om HON är lika glad.. Han är väldans ruffsig nu.
Badade honom igår så han är jätte fin o blank idag men ännu *fluffigare*
Förhoppningsvis är han mer lik en cockerspaniel när jag kommer tillbaka o hämtar honom sen..

Ha det gott allihopa..
Dags att packa träningstrunken..

Kram
Tindra

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards