Alla inlägg den 17 januari 2008

Av Tindra - 17 januari 2008 14:34

Det fick vi voffen o jag när vi gick ut idag..
Vi tog en promenad i terrängen och runt hembygdsgården.
Det var rätt skönt att lufta sig en stund.

I övrigt blir det inte mkt gjort här..
Om trekvart är det dags att börja med maten.
Detta eviga påhäng. JO, jag gillar att laga mat.
Jag till och med tycker mkt om att laga mat om jag ska vara ärlig.
MEN, ibland är det bara så svårt att hitta på ngt.
Efter lite vandrande i vår lokala Ica butik kom jag fram till
att det får bli falukorv och lök i pepparrotssås, till det får det bli
hederlig potatis. Det blir så mkt pasta, ris och couscous nu mera.

Läste igår att det tydligen SKA komma vinter tillslut.
En kortare period ska det tydligen bli kallar än normalt och dessutom
mer nederbörd än normalt..
Jaha.. Nu får Tindra för sitt klagande över att det inte bidde ngn vinter.
Det är väl bara att hålla god min och vara glad om det blir vitt dådå..
Ärligt talat gillar jag snön och vintern om det bara är RIKTIG vinter.
Med det menar jag inte att det behöver vara -30 och snöstorm.
Nej så där lite lagom.. Så ungarna kan ha kul ute.. Så hunden inte blir så smutsig osv..
Ska göra en ENORM snölyckta bara det blir väder..
Sen när jag går nattarunda med voffen kan jag slänga mig i snön och göra en snöängel eller två..
Jo jag vet att jag ska föreställa vuxen, men va sjutton, det är ju KUL ju..

Ha det gott allihopa.. OM snön kommer så småningom så vet ni iaf vad JAG gör...
Kram
Tindra

Av Tindra - 17 januari 2008 11:34

NU har några dagar gått på den här nya bloggen.
Än så länge trivs jag rätt bra.
Har väl inte helt kommit på hur allt funkar.
Men det kommer nog. Får väl be ngn annan bloggare om hjälp annars.

Kan meddela att här *skenar* solen lite idag. Det är +6 ute.
Jag har en hund som vandrar kring benen på mig.
Gissar att det börjar bli dags för en längre promenad snart.
Kanske skulle man ta sig ner mot sjön och se om det finns några
ankor för honom att skälla på..
Genom fönstret ser jag flaggorna som fladdrar rejält i vinden.
Det ser ut att blåsa ordentligt.

Vad har dagen idag att erbjuda då?
Vet faktiskt inte helt vad jag ska göra. Det finns massor med *borden*
Jag BORDE göra ditt o jag BORDE göra datt..
Det blir väl att hemmet får stå i centrum. Finns mkt att göra här.

Gick precis in på tjejmilens hemsida..
227dagar kvar... Den 31 augusti ska det springas.

Nähä detta blev den mest röriga blogg jag presterat.
Tror jag utgår en stund...
Ha det gott
Tindra

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards