Alla inlägg den 31 januari 2008

Av Tindra - 31 januari 2008 12:49

Så fick jag då lust idag att göra färdigt min tavla.
Allt är min egen fantasi, en bild som bara
poppade upp i skallen.
Färgerna stämmer inte helt, det är svårt med kameran
att få det helt rätt. Damen är lite väl blek på denna bilden
till skillnad från i verkligheten.

Så kan det gå när man inte kan sitta vid datorn så mkt.
Bara att jobba på nu inför utställningen i mars.

Kram allihopa
Tindra

Av Tindra - 31 januari 2008 10:00

Sitter och funderar på om ngn av er som bloggar har varit på Lajv någon gång?
I sommar ska jag på mitt första lajv. Leva i skogen i fem dagar så som de gjorde för mkt länge sedan.
Man skapar sig en roll som man sedan lever i dessa dagar. *Spel ledarna* har makten att gå in och inom rimliga gränser styra de olika karaktärernas beteenden, känslomässiga som praktiska.
Man skapar sina egna kläder i tidsenlig stil innan och under lajvet.
Jag har min rollfigur klar och gissar att jag kan komma att dras in i div diskussioner.
Har någon om er varit med om dylikt så hojta gärna till. Skulle vara kul att höra era erfarenheter och upplevelser.

Idag skiner solen från en klarblå himmel här så det börjar bli dags för en tur med hunden och kanske kameran får följa med.
Sen vill jag hinna fortsätta med min tavla en stund också.

Hoppas ni alla som tittar in har det gott.
Om ni känner för det så är alltid en liten kommentar uppmuntrande.
Dessutom hittar ju jag vidare till er sen. Lite kul att se vilka som kikar in här emellanåt..

Soliga kramar
Tindra

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards