Direktlänk till inlägg 6 februari 2008

Vackra kvinnor...eller??????

Av Tindra - 6 februari 2008 18:01


Jag satt och googlade en stund..


Ganska snart kom jag till insikten att jag aldrig kommer bli vacker.
Iaf inte om man ska gå efter de kriterier som verkar finnas på nätet.

Alla bilder jag såg var kvinnor som var mer eller mindre underviktiga/anorektiska. På dessa smala skapelser opererar man sen in
saltlösningspåsar så brösten blir som ballonger och avslutar med en läpp förstoring, slänger på ett halvt kilo smink och VIPS...
Där har vi dagens ideal.

Själv är jag 166 lång och väger ca 63-64 kg..
Jag har normal byst storlek och mina egna läppar..
Med andra ord... Jag är inte vacker med dagens mått på skönhet.

Nu är det så att jag trivs rätt bra med mig själv iaf..
Det jag har är mitt eget. Det är naturligt..
Jag lever inget falskt plastliv.

Rynkor är jag inte heller rädd för.. Visserligen har jag inte så många ännu.
Med de där små när man skrattar dom finns..
Tänker på min mormors ord..
-Rynkor? Dom ska man inte skämmas över.. Det är dom som visar att man levt ett liv.
De orden har etsat sig fast i mig och får mig att le än mer vid spegeln..

Tänk om alla vi kvinnor/tjejer kunde glädjas åt den vi är ist för att försöka
vara någon annan.
Undrar om de som gör dessa operationer och dylikt tänker på att de faktiskt för killar/män och andra bakom ljuset.?
Det är ju inte den äkta varan de ser, inte den äkta varan de känner på.
I slutänden visar sig ju iaf det verkliga jaget hur man än försöker hindra det.. Vad händer då?
Hur reagerar kvinnorna och HUR reagerar männen när den falska fasaden faller?

Var stolta... Stå för den ni är...

Mega kram
Tindra

 
 
Linda

Linda

6 februari 2008 20:40

Jag kan bara hålla med din mormor angående rynkor, inte för att jag heller har några än.
Tycker själv att detta med skönhetsidealet har gått på tok för långt. Gjorde en uppsats om ätstörningar bland barn yngre än 10 år och det var fruktansvärt vad det smyger ned i åldrarna.

http://bizzab.bloggagratis.se

 
Hanna

Hanna

6 februari 2008 22:35

Hittade hit via "charlottas". Jag håller med dig, det är ett hemskt skönhetsideal. Däremot är jag livrädd för rynkor, haha, kikar oroligt i spegeln varje morgon. Ha det gott.

http://www.hannatankar.blogspot.com

 
Leva

Leva

7 februari 2008 01:39

Jag är så glad att jag har hittat kärleken till mig själv och kan se MIN skönhet, för det var inte länge sen jag var missnöjd med mig själv...Jag är så tacksam att jag fått chansen att älska mig själv, att behandla mig och min kropp med respekt.Det är så tragiskt med skönhetsidealet, vackra kvinnor som inte ser hur vackra de är naturligt och förstör sig sen med operationer. Jag har skickat John Blund till dig, men han har missat mig inatt kan jag lova så med tur tog han dig i alla fall *håller tummarna*
Kram i stora lass /leva

http://leva.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte

7 februari 2008 10:08

Jag undrar vad som händer när den falska ditsatta skönheten blir siådär en 80 år gammal! Om plast torkar efter 20 år så borde silikon också göra det. Jag ryser vid blotta tanken på att göra något med kroppen som inte ens är nödvändigt, men vacker med dagens mått mätt är jag inte... jag är bara 161 cm över jorden men har ingen aning om vad jag väger. Har gått ner ca 5 kg sedan förra våren så jag närmar mig normalvikt. Vågen har vi slängt ut, får nog blogga om det också.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

7 februari 2008 15:27

Hei, kom hit via Charlotte:) Vi får være som vi er når vi ikke ble som vi skulle! Slik synger et norsk danseband, og det er noe sant i det. Jeg har heller ikke noen modellkropp, men jeg har 4 barn - og det viser kroppen! Er DET noe ¨å skamme seg over? Virker som om alle skal se ut som en 10 åring rundt hofter, lår og mage - og digre silikonballonger lenger opp. Ser man lenger opp ser man bare lepper med hår rundt, for leppene er overdimensjonerte og tar all plass i ansiktet.
Jeg fant frem et morsomt bilde på bloggen min i dag, det er litt....talende...selv om det er en vits.
Ha en god dag - med eller uten rynker og silikon.

http://sissi-mor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tindra - 8 april 2008 18:22

Jag vill passa på att tacka alla som följt med mig till min nya adress.Till er som missat att jag flyttat och kanskeändå vill titta in ngn gång är adressenhttp://stollan.blogspot.comVälkomna att följa med ni som vill. ...

Av Tindra - 7 april 2008 23:35

Ja ni får länka till mig om ni vill det. (några har frågat)Jag har ju möjligheten att låsa om det går helt överstyr.Kom att tänka på att många verkar titta in här som aldrig gettsig till känna.Därför lämnar jag nu min nya adress här så även ni kan hä...

Av Tindra - 7 april 2008 17:53

Nu flyttar jag hem till min gamla blogg.Tror jag har meddelat alla här den nya adressen. Om jag missat ngn så är det bara att hojta till så får ni denom ni vill forts följa mig.Bloggagratis har varit en bra mellan landning för mig men känneratt jag s...

Av Tindra - 7 april 2008 11:09

Nej jag kunde inte somna i vettig tid igår.Strax efter midnatt låg jag i min säng.Jag blundade och försökte slappna av.Kände stillheten sakta fylla mig och hörde småfåglar glada sång....*satt mig käpprakt upp i sängen*Hallucinationer? Har jag blitt h...

Av Tindra - 7 april 2008 10:59

Ja det skulle vara intressant och höra hur många av er som läser hos mig som skulle följa med och läsa hos mig om jag bytte blogg.Har funderat på det en längre tid.Jag hade en blogg jag trivdes bra med men vissa omständigheter gjorde att jag pausade ...

Ovido - Quiz & Flashcards