Direktlänk till inlägg 21 januari 2008

HJÄLP MIG!!!!

Av Tindra - 21 januari 2008 10:01

Dags för ett *SNACK*
Ja idag är det verkligen dags för ett snack..
Med dottern alltså. Hörde hur hon pratade med sin lille pojkvän
och beklagade sig över att mamma TAR hennes barnbidrag och att hon får för lite i månadspeng..
Dags för liten fröken att få en kurs i hemmets o livets skola tror jag..
Hon verkar tro att allt hon äter och allt shampo, balsam och andra saker som kort till tvn och sånt är ngt som trillar gratis ner från himlen.

Hjälp mig..
VAD tycker ni är rimligt i månadspeng till en flicka som fyller 13 i höst?
Jag är sjukpensionär och har en väldigt minimal inkomst.
Tösens pappa , vi är skilda sen många år, ger henne 500 i månadspeng.
Jag tycker det är lite högt bara det....
Sen får hon pengar av mig också dock långt ifrån så mkt.

Känns som att hon kommer tappa begreppet om pengars värde om
hon ska ha ännu mera!?

Kram från trött Tindra

 
 
camilla

camilla

21 januari 2008 12:28

Ojoj stor Tv där..jag tycker att 42 tum nästan är för stort..

Månadspeng för 13 åring, hmms..vet inte riktigt eftersom jag själv inte har några barn än..men 500:- tilsammans är väl lagomt, det är ju ganska mkt när man bara är 13 och ska spendera det på nöjen..?

Dilemma det där...

Ha det fint! kram




http://camish.bloggagratis.se

 
Jimmi

Jimmi

21 januari 2008 14:38

Har ju inte heller några barn ännu. Men 500 kr. räcker ju till en hel del, annars får hon väll börja dela reklam som min generation gjorde :)

http://basterd.bloggagratis.se

 
miller målarkludd

miller målarkludd

30 januari 2008 18:33

hej
jag tycke INTE att hon ska ha mer än 500kr, det är mycket. Sedan beror det väl på vad engarna ska räcka till. Min son är dock bara 8 i år.

Men han får 150kr. Om han ska ha mer än det, (lego-fantast & fiske intresserad son) Så har vi ett system uppsatt på kylskåpet.

20kr plocka i och ur diskmaskinen
5kr bäddad säng
10kr/ inhämtad vedkorg
5kr/ vattna alla blommor i huset (1ggr/vecka)
20kr våt-damma 1 våning (dvs2 våninag 40kr)
30kr dammsuga 1 våning NOGA

när han blir större kommer det bli andra ansvars uppgifter som att tvätta, hänga tvätt, klippa gräs, rensa ogräs osv
om han vill ha mer pengar än det bidrag han eller vår dotter får från oss. Ska din dotter ha hela barnbidraget får hon väl räkna med att ansvara för SINA inköp själv... brukar inte vara så poppulärt att ta den diskussionen när man drar upp vad skor, underkläder, strumpor, hygienartiklar, byxor, vinterjacka, vantar, mens skydd, ev. mediciner, och så har vi mössa/keps?, t-shirtar, badkläder, handdukar, tröjor osv kostar.... he he hehe
Stå på dig!!
sedan,,,, hallå. Hon är 13 år!
Sedan kan du ju upplysa henne om att barn bidraget betalas ut till föräldrarna och förs av staten in på MAMMANS bidrag, hade bidraget varit till för din dotter skulle Staten sett till att det för det första kom i DOTTERNS namn, på ett konto avsett för bara DOTTERN.

Se till att hon får göra lite skäl för pengarna du pyttsar ut till henne isåfall. Kan hión inte hushålla med 500kr/mån undrar man hur hon skall hushålla med mer. Vad går pengarna till??
Fika??
Man kan inte FIKA bort 500kr, kan hon oxå få veta!! Mycket pengar innefattar oxå mycket ansvar.
Skulle vara intressant och höra hur det gick, samtalet!
//miller målarludd



http://www.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tindra - 8 april 2008 18:22

Jag vill passa på att tacka alla som följt med mig till min nya adress.Till er som missat att jag flyttat och kanskeändå vill titta in ngn gång är adressenhttp://stollan.blogspot.comVälkomna att följa med ni som vill. ...

Av Tindra - 7 april 2008 23:35

Ja ni får länka till mig om ni vill det. (några har frågat)Jag har ju möjligheten att låsa om det går helt överstyr.Kom att tänka på att många verkar titta in här som aldrig gettsig till känna.Därför lämnar jag nu min nya adress här så även ni kan hä...

Av Tindra - 7 april 2008 17:53

Nu flyttar jag hem till min gamla blogg.Tror jag har meddelat alla här den nya adressen. Om jag missat ngn så är det bara att hojta till så får ni denom ni vill forts följa mig.Bloggagratis har varit en bra mellan landning för mig men känneratt jag s...

Av Tindra - 7 april 2008 11:09

Nej jag kunde inte somna i vettig tid igår.Strax efter midnatt låg jag i min säng.Jag blundade och försökte slappna av.Kände stillheten sakta fylla mig och hörde småfåglar glada sång....*satt mig käpprakt upp i sängen*Hallucinationer? Har jag blitt h...

Av Tindra - 7 april 2008 10:59

Ja det skulle vara intressant och höra hur många av er som läser hos mig som skulle följa med och läsa hos mig om jag bytte blogg.Har funderat på det en längre tid.Jag hade en blogg jag trivdes bra med men vissa omständigheter gjorde att jag pausade ...

Ovido - Quiz & Flashcards