Direktlänk till inlägg 29 februari 2008

Vem drog ur proppen

Av Tindra - 29 februari 2008 17:43


Ja det kan man verkligen undra..

Är totalt slut ikväll. Känns som om jag skulle kunna sova nu på direkten.

Vid närmare eftertanke så är det nog jag själv som dragit ur proppen.
Träning, städning, tvätt,hundpromenad och matlagning.
Allt har gått i ett idag.
Känner hur fibron börjar hugga sina skoningslöa käftar i mina armar
och händer nu. Har lagt fram ett önskemål om att få lite massage av min stela nacke ikväll.
Det får bli när guuuben kommit tillbaka. Efter maten var det hans tur att ta hunden.

Dottern som ska fylla 13 sitter i rummet bredvid mig nu och lyssnar på.........
Ja kan ni tänka er.. Hon lyssnar på ABBA...
Hennes lilla pojkvän är här och snäll som han är lyssnar han också även om han är mer inne på progg....
Just nu hör jag *angel eyes* genom dörren.
Lite kul att hon lyssnar på sånt som jag lyssnade på för LÄNGE sen..
Hon är lite rolig för hon lyssnar på allt möjligt.
Plötsligt en dag kom hon och frågade om vi hade filmen
*Phantom of the Opera*  INTE direkt vad man tror att en snart tonåring varken ska vilja se eller höra eller hur?
Men hon älskar teater och musik. Går på drama och spelar flöjt.
Det är roligt tycker jag. Jag ser så otroligt mkt av mig själv i henne.
Hon gillar dessutom också att måla, och är riktigt duktig..

NU ska jag lägga mig på sängen med en god bok en stund.
Sätta på en Relax cd med lugn skön musik och bara vara en stund.

Framåt kvällen blir det besluts ångest..
Lets Dance ELLER  Så ska det låta
Det blir inte lätt.. Gissar att de andra röstar på Så ska det låta så jag lär väl slippa välja kanske.. Får bara acceptera..

Ha nu en god fredagskväll.
Hurtbullen Tindra ska festa till med popcorn och lättdryck sen *fniss*
Inga chips, ostbågar eller godis för mig längre..
Popcorn går bra...

Nu utgår jag och kryper i riktning mot min bok och sängen..
Ha det gott
Tindra

 
 
eva

eva

29 februari 2008 18:55

Känner igen mig. Ibland blir jag också så där jätteslut, när det varit för mycket. Det gäller ju att lyssna på sin kropp. Fast ibland tar jag tröttheten bara för att få göra något roligt. Hoppas du får en skön helg med lugn och ro. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte

29 februari 2008 19:15

God Natt! Du har visst varit igång hela dagen - lat som jag är har vi ätit på Pizza Hut ikväll. Vi väljer Så ska det låta... din dotter har bra smak tycker jag, lyssnade mycket på ABBA som tonåring. Min son spelar fiol. Den äldsta har spelat flöjt en gång för länge sedan.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Leva

Leva

29 februari 2008 23:21

Vad månne det bliva av denna trettonåring? *s* tycker att det låter fantastisk :) Det är härligt med någon som lyssnar till hjärtat *beundrar, hon är ju bara tretton* Önskar dig en fantastisk helg! Kraaaaaaam

http://leva.bloggagratis.se

 
Dockmamman

Dockmamman

1 mars 2008 08:47

Visst är det skojigt med barnen som vill se och höra det en annan är uppväxt med.

Jag tycker det är en previleg för våra barn att vi har packat dom med det vi hade för det var barndom osv istället för det vi har idag...

I love ABBA, jag var Abba fan när jag var yngre och jag har sagt att skulle de spela tillsammans en gång så skulle jag låna pengar bara för att få se och höra dom *ler*

http://stickmonster.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tindra - 8 april 2008 18:22

Jag vill passa på att tacka alla som följt med mig till min nya adress.Till er som missat att jag flyttat och kanskeändå vill titta in ngn gång är adressenhttp://stollan.blogspot.comVälkomna att följa med ni som vill. ...

Av Tindra - 7 april 2008 23:35

Ja ni får länka till mig om ni vill det. (några har frågat)Jag har ju möjligheten att låsa om det går helt överstyr.Kom att tänka på att många verkar titta in här som aldrig gettsig till känna.Därför lämnar jag nu min nya adress här så även ni kan hä...

Av Tindra - 7 april 2008 17:53

Nu flyttar jag hem till min gamla blogg.Tror jag har meddelat alla här den nya adressen. Om jag missat ngn så är det bara att hojta till så får ni denom ni vill forts följa mig.Bloggagratis har varit en bra mellan landning för mig men känneratt jag s...

Av Tindra - 7 april 2008 11:09

Nej jag kunde inte somna i vettig tid igår.Strax efter midnatt låg jag i min säng.Jag blundade och försökte slappna av.Kände stillheten sakta fylla mig och hörde småfåglar glada sång....*satt mig käpprakt upp i sängen*Hallucinationer? Har jag blitt h...

Av Tindra - 7 april 2008 10:59

Ja det skulle vara intressant och höra hur många av er som läser hos mig som skulle följa med och läsa hos mig om jag bytte blogg.Har funderat på det en längre tid.Jag hade en blogg jag trivdes bra med men vissa omständigheter gjorde att jag pausade ...

Ovido - Quiz & Flashcards