Direktlänk till inlägg 25 februari 2008

Efter storm kom sol och vårkänslor..

Av Tindra - 25 februari 2008 12:43



Helgen försvann fort och det innebar att det inte blev någon tid över
till att sitta  lugnt och blogga.
När jag vaknade idag kände jag mig faktiskt riktigt utvilad.
Sneglar mot förnstret och ser att det ser väldigt ljust ut..
Kravlar mig upp och drar upp persiennen och...
HURRA!!! Solen skiner och knappt någon vind idag.
Underbart härligt.

Åt frukost och se åkte jag till handelsträdgården.
Inhandlade några krukor och en stor påse jord.
Pelargonerna som halvsovit i källaren hela vintern fick komma upp.
*Friserade* dem lite och gav dem ny go jord att växa i.
När det var klart (8 pelargoner) så var jag ju igång kan man säga..
Det innebar att jag har planterat om varenda blomma i huset utom
Orchideerna.. Dom planterade jag om för ett tag sen så dom klarar sig.

Hörde på handelsträdgården att de pratade om att äppleträden som inte bivit friserade i höstas, dom var det dags för.
Ska nog sjutton ta o leta rätt på min sekatör och ge mig i kast med det också..
Ont i armarna har jag ju redan så skadan är ju redan skedd där.
Kan lika väl fortsätta ett tag till.

Innan jag ger mig ut ska jag försöka få tag på en person som kan ge mig en offert på vad det skulle kosta att fixa vårt tak.
Har fått klagomål av sotaren. Iof ÄR vår sotare mer än lovligt klago benägen men taket skulle iaf behöva fixas om inte allt för länge.
Sen höjjer det ju värdet på huset också.
När vi flyttade in satte vi in pellertbrännare som också ökar värdet.
Vi har en tanke på att, när MINST, ett barn till flyttat ut och vi hunnit betala mer på våra lån. DÅ ska vi sälja och skaffa ett smidigare hus.

Eftersom jag har min fibro så måste jag tänka framåt..
HUR mkt kommer jag orka om ett antal år..
En trädgård som ligger i en väldigt skarp bergssluttning är ingen hit om några år säkert.
Som någon sa..
Man måste fan va  bergsget för att sköta den trädgården.

Min dröm är en enplans villa med en lättskött och lätt inhägnad tomt.

Nåja.. I ett antal år till får jag nöjja mig med att drömma.
Men drömma är kul..
Hoppas jag inte får mardrömmar efter att ha pratat med *takfirman* bara.. *ryser*
Kan nog bli ävlans så dyrt.

Ska se om jag hinner runt till er alla lite senare.
NU ska jag leta sekatör..

Kram
Tindra

 
 
miller målarkludd

miller målarkludd

25 februari 2008 17:51

tack för tipset med träden
jag har inte så många
men det behövs ansas endå.
:-)
kramilikram

http://www.bloggagratis.se

 
eva

eva

25 februari 2008 18:09

Hoppas du hittade din sekatör och att du inte tog ut dig allt för mycket. Ja, det är kanske värt att fixa taket innan det börjar regna in :-) Själv bor jag i lägenhet, visserligen bostadsrätt så jag får fixa ett och annat inne i lägenheten. Kram på dig

http://carpe-diem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tindra - 8 april 2008 18:22

Jag vill passa på att tacka alla som följt med mig till min nya adress.Till er som missat att jag flyttat och kanskeändå vill titta in ngn gång är adressenhttp://stollan.blogspot.comVälkomna att följa med ni som vill. ...

Av Tindra - 7 april 2008 23:35

Ja ni får länka till mig om ni vill det. (några har frågat)Jag har ju möjligheten att låsa om det går helt överstyr.Kom att tänka på att många verkar titta in här som aldrig gettsig till känna.Därför lämnar jag nu min nya adress här så även ni kan hä...

Av Tindra - 7 april 2008 17:53

Nu flyttar jag hem till min gamla blogg.Tror jag har meddelat alla här den nya adressen. Om jag missat ngn så är det bara att hojta till så får ni denom ni vill forts följa mig.Bloggagratis har varit en bra mellan landning för mig men känneratt jag s...

Av Tindra - 7 april 2008 11:09

Nej jag kunde inte somna i vettig tid igår.Strax efter midnatt låg jag i min säng.Jag blundade och försökte slappna av.Kände stillheten sakta fylla mig och hörde småfåglar glada sång....*satt mig käpprakt upp i sängen*Hallucinationer? Har jag blitt h...

Av Tindra - 7 april 2008 10:59

Ja det skulle vara intressant och höra hur många av er som läser hos mig som skulle följa med och läsa hos mig om jag bytte blogg.Har funderat på det en längre tid.Jag hade en blogg jag trivdes bra med men vissa omständigheter gjorde att jag pausade ...

Ovido - Quiz & Flashcards