Direktlänk till inlägg 18 februari 2008

Rast och vila en stund...

Av Tindra - 18 februari 2008 14:44


Nu ligger frallorna där under bakduken.
Köket doftar gott oc jag känner mig nyttig.
BÅDE långprom med hunden och brödbak avklarat innan mannen
kommer hem från jobbet.

*lyfter blicken*
JA VISST JA... Blommorna.. Dom skulle ju ha vatten dom också..
Jaja dom är inte döda än iaf. *fniss*
Skulle vilja ha lite pengar över och köpa lite nya blommor.
Dessutom måste jag nog ta mig i kragen o plantera om några av
dom om dom inte ska avlida det här året.

Dottern som sovit hos sin pojkvän kom hem för en stund sen.
Tog max en halvtimme innan hon fråga om hon fick sova hos
en annan kompis..
I ett vilt försök att inte verka FÖR glad sa jag att..
-Hmmm.. tjaaa det kanske du kan få....Ok du får...

Ärligt talat har jag gruvat mig lite för denna sportlovsvecka.
Inte trott jag skulle få ngn egen tid överhuvudtaget.
Men nu känns det helt ok.
Idag har jag haft mesta delen för mig själv och fått gjort en massa.
Sen lär det dröjja i morgon innan dotra kommer hem för jag har inte
bilen förrens fram på kvällen.
Misstolka mig inte nu.. Jag älskar min dotter otroligt mkt.
Men min egentid är väldigt viktig för mig för att jag ska kunna vila och må någorlunda bra samt kanske hinna måla lite emellanåt också.

Hoppas ni har det bra allihop där ute..
Tack alla som lämnar kommentarer..Kul att se vilka som tittar in
och så kan man ju dessutom återgälda besöket ;)

Kramizar till er hela högen
Tindra

 
 
Charlotte

Charlotte

18 februari 2008 17:22

Jag förstår precis vad du menar med egen tid, jag älskar mina ungar och maken (oftast i alla fall) men egen tid är väldigt viktig för mig får jag inte det varje dag blir jag väldigt grinig. Äldsta sonen går fint att ha "egen tid" tillsammans med, han är lugn och pysslar med sitt, men de andra två kan prata ihjäl en på en kvart.

http://charlottas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tindra - 8 april 2008 18:22

Jag vill passa på att tacka alla som följt med mig till min nya adress.Till er som missat att jag flyttat och kanskeändå vill titta in ngn gång är adressenhttp://stollan.blogspot.comVälkomna att följa med ni som vill. ...

Av Tindra - 7 april 2008 23:35

Ja ni får länka till mig om ni vill det. (några har frågat)Jag har ju möjligheten att låsa om det går helt överstyr.Kom att tänka på att många verkar titta in här som aldrig gettsig till känna.Därför lämnar jag nu min nya adress här så även ni kan hä...

Av Tindra - 7 april 2008 17:53

Nu flyttar jag hem till min gamla blogg.Tror jag har meddelat alla här den nya adressen. Om jag missat ngn så är det bara att hojta till så får ni denom ni vill forts följa mig.Bloggagratis har varit en bra mellan landning för mig men känneratt jag s...

Av Tindra - 7 april 2008 11:09

Nej jag kunde inte somna i vettig tid igår.Strax efter midnatt låg jag i min säng.Jag blundade och försökte slappna av.Kände stillheten sakta fylla mig och hörde småfåglar glada sång....*satt mig käpprakt upp i sängen*Hallucinationer? Har jag blitt h...

Av Tindra - 7 april 2008 10:59

Ja det skulle vara intressant och höra hur många av er som läser hos mig som skulle följa med och läsa hos mig om jag bytte blogg.Har funderat på det en längre tid.Jag hade en blogg jag trivdes bra med men vissa omständigheter gjorde att jag pausade ...

Ovido - Quiz & Flashcards