Direktlänk till inlägg 16 februari 2008

Tankar, Mat tips och dagen som gått

Av Tindra - 16 februari 2008 19:21


Japp så är det..
Lördagkväll och ensam vid datorn.
Dottern har sin pojkvän här och mannen spelar tvspel *
Jamen då kan jag sitta här då.. Utan dåligt samvete.

Dagen idag då...
Jo i morse hade vi minus tio grader även här på mina breddgrader.
Solen skenade för fullt men det blåste och var visst rejält kallt
att gå långpromenad med hunden fick jag höra..
Själv stannade jag hemma..
Dammsög, torkade luckor i köket samt dörrar som hunden behagat
ruska av sig mot när han kommit in smutsig innan kylan kom.

Den eviga frågan om mat dök upp även idag.. Är du förvånad?
-Maaaaaamma!!!!! Va blire för mat??????
Jag hade ingen aning men snodde ihop ngt som blev gott.


En potatis/tacogratäng ala Tindra
Jag skar potatisen i skivor och sköljde bort stärkelsen så de inte
skulle klibba ihop sig med varandra igen i formen.
Stekte upp köttfärsen och blandade i en påse tacomix HOT.
Pressade i två vitlöksklyftor. En tsk salt och lite grillkrydda.
Hällde sen i 2 dl grädde och spädde det sista med mjölk.
Varvade det hela i formen.. Började o slutade med tacofärsen.
Ett lager ost på det hela o sen in i ugnen ngn halvtimme ungefär.
Jag förkokade den skivade potatisen ngr minuter så den garanterat skulle bli färdig i ugnen.
Om ni testar så se till att färsen blir riktigt såsig då blir gratängen som godast sen.

När vi efter maten satte oss i soffan, mannen o jag, för att se en film.
Då kom dottern rännande o frågade om hennes pojkvän fick sova över.
Jag hade nekat igår men idag så fick han lov och dottern blev jätte glad.

Ibland när man läser bloggar så verkar det som om alla är såna där riktiga TOPPEN MORSOR..  Ställer upp på allt, ORKAR allt, GÖR allt o mer därtill för sina barn..
Kan inte låta bli att undra om jag borde skämmas som verkligen längtar efter de få gånger man får va helt barnledig.
Jag menar mannen och jag...

Vi har en familj i samhället som nu har fyra barn.
Innan nr.3 kom så var de andra två iväg o lekte för sig själva en bit ifrån. Föräldrarna berättade om sin känsla då....
Deras känsla var att HJÄLP.. Vad ska VI göra den dagen barnen inte behöver oss lika mkt mer..

Min tanke var...
-MEN HALLÅ!!!! Kanske kunde vara dags att ägna sig lite åt varandra dådå o inte bara tänka på barnen..

Strax efter denna händelse kom då grav.3 och ganska snart grav.4
Tjaa.. Nu behöver de ju inte undra på många år vad de ska göra när barna flyger o flänger överallt utom hemma.

Skulle vara kul att höra hur andra tänker..
Ser ni med skräck på att barna börjar bli stora?
eller känner ni er trygga i den del av livet som kommer då?
Är ni såna som ser till att det alltid finns aktiviteter för barnen?
Eller låter ni dem lära sig vad fantasi och egenlek är?

Pratade med en äldre fotbollstränare
Han berättade att när han började som tränare för länge sen.
DÅ.. Då sprang killar o tjejer omkring o kickade boll redan när han
kom till fotbollsplan.
IDAG..
Ja då sitter de på rumpan och väntar på att bli tillsagda vad de ska göra..
Är inte det skrämmande så vet jag inte...
Jag tycker det är en rent kuslig utveckling.

Oj bidde många tankar här på lördagkvällen..

Om ni orkat läsa ända hit utan att somna så säger jag
Tack för er tid..
Många kramar till er allihopa..
Ha en fin lördagskväll
Tindra

 
 
Bonus + matte Anna

Bonus + matte Anna

16 februari 2008 20:51

Hahaha ja mattar har en tendens att ta efter varandra ;) Godis e mums men man vill ju inte jobba ihjäl sig för det, eller hur? :)
Ha det bäst!
Bonus o matte Anna

http://bonusbus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tindra - 8 april 2008 18:22

Jag vill passa på att tacka alla som följt med mig till min nya adress.Till er som missat att jag flyttat och kanskeändå vill titta in ngn gång är adressenhttp://stollan.blogspot.comVälkomna att följa med ni som vill. ...

Av Tindra - 7 april 2008 23:35

Ja ni får länka till mig om ni vill det. (några har frågat)Jag har ju möjligheten att låsa om det går helt överstyr.Kom att tänka på att många verkar titta in här som aldrig gettsig till känna.Därför lämnar jag nu min nya adress här så även ni kan hä...

Av Tindra - 7 april 2008 17:53

Nu flyttar jag hem till min gamla blogg.Tror jag har meddelat alla här den nya adressen. Om jag missat ngn så är det bara att hojta till så får ni denom ni vill forts följa mig.Bloggagratis har varit en bra mellan landning för mig men känneratt jag s...

Av Tindra - 7 april 2008 11:09

Nej jag kunde inte somna i vettig tid igår.Strax efter midnatt låg jag i min säng.Jag blundade och försökte slappna av.Kände stillheten sakta fylla mig och hörde småfåglar glada sång....*satt mig käpprakt upp i sängen*Hallucinationer? Har jag blitt h...

Av Tindra - 7 april 2008 10:59

Ja det skulle vara intressant och höra hur många av er som läser hos mig som skulle följa med och läsa hos mig om jag bytte blogg.Har funderat på det en längre tid.Jag hade en blogg jag trivdes bra med men vissa omständigheter gjorde att jag pausade ...

Ovido - Quiz & Flashcards