Direktlänk till inlägg 1 april 2008

Tar jag det lugnt ngn gång??? fniss

Av Tindra - 1 april 2008 13:55


Fick den frågan av en av min bloggvänner..
NÅ? GÖR jag det?
Funderar...
Kanske gör jag det inte tillräckligt. Har den där känslan jämt att jag
MÅSTE en massa. Att jag måste göra saker, måste hjälpa andra, måste ditt o datt..
OCH..
OM jag nu inte gör det så får jag fruktansvärt dåligt samvete.
Jag vet innerst inne att jag inte borde det men så är det iaf.

Idag är ett typ exempel.
Jag är förkyld.. Har ont i halsen så jag knappt kan prata.
ÄNDÅ har jag farit runt som en skållad råtta.
Handlat inför familjekalaset i kväll.
Städat, sorterat, plockat undan osv.

INGEN kräver det väl av mig egentligen.
Det är mina krav på mig själv.
Mitt dåliga självförtoende som spökar och ständigt viskar i mitt öra att
jag MÅSTE ditt o datt. Att jag kanske inte duger om jag INTE gör en massa.

Nu vet jag att många tänker....
Jamen... Strunta i att göra så mkt.. Men det är inte så lätt.
Det är ngt som sitter i sedean jag var helt liten. Något som lades grund för redan då.
Tänker inte gå in på min uppväxt men kan bara säga att det är den som format mig på ett lite destruktivt sätt.

Nu har jag iaf gjort så mkt att jag KAN lägga mig på sängen en stund.
Suga på ännu en halstablett och vila en liiiiten stund.
Funderar på att gå o köpa honung. Te med citron o honung lenar gott i halsen. Febern har jag fått ner.. Länge leve Iprenmannens små vita tabletter..

Ha det nu så gott mina vänner
Kram
Tindra

 
 
camilla

camilla

1 april 2008 16:13

Näe inte kul å bli lurad. Har inte blivit det än iallafall..har du?

Krya på dej!

http://camish.bloggagratis.se

 
eva

eva

1 april 2008 17:07

Ja, det där känner jag igen. Att inte vara uppskattad för den jag är, utan för vad jag gör. Detta är något som jag brottas med. Jag kan verkligen rekommendera Mia Törnbloms böcker. De har gett mig väldigt mycket insikt. De är lättlästa och väldigt sunda. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sazza

1 april 2008 18:28

Jo du får försöka varva ner ett tag så du inte dör av stress...
Såg du läst och skrivit kommentar, nej jag ska inte komma ihåg allt, har tiderna med mig på papper =).
Kram

 
Pyttan

Pyttan

2 april 2008 02:06

Kära vännen, du måste ta och tänka på dig själv det är något vi glömmer av,man tänker jämt på alla andra men väldigt ALDRIG på sig själv. Och det värsta är att det är en hel som drar fördel av att man inte kan säga nej.
Vet precis hur det är min vän,har varit där,men det har blivit bättre.

Kram på dig och krya nu på dig .....kom ihåg att det finns bara en av dig....du är unik

http://pyttan.bloggagratis.se

 
Maddo

Maddo

2 april 2008 07:46

Hinner inte kommentera så långt ska till skolan. Men unna dig en kort stund om dagen som bara är till för dig. Min kompis kör avslappning 20 minuter om dagen, kanske något för dig?

Varma kramar!

http://dreammaddo.bloggagratis.se

 
MILLER MÅLARKLUDD kan skriva en del oxå

MILLER MÅLARKLUDD kan skriva en del oxå

2 april 2008 09:03

känner igen det där, förutom att jag har slutat med det. Jag insåg att dygnet har bara ett vist antal timmar och varken jag eller någon annan dör av att tvättkorjen inte är ständigt tom, eller att middagen blir klockan 19.00 istället för 17.00 vissa dagar, eller att middagen med vännerna flyttas fram en helj eller två om det varit en strulig vecka. Att om jag dammat idag så kan jag faktiskt dammsuga imorn. Det är bara man själv som skapar alla tvång, ingen annan.
varva ner Tindra

http://www.miller.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tindra - 8 april 2008 18:22

Jag vill passa på att tacka alla som följt med mig till min nya adress.Till er som missat att jag flyttat och kanskeändå vill titta in ngn gång är adressenhttp://stollan.blogspot.comVälkomna att följa med ni som vill. ...

Av Tindra - 7 april 2008 23:35

Ja ni får länka till mig om ni vill det. (några har frågat)Jag har ju möjligheten att låsa om det går helt överstyr.Kom att tänka på att många verkar titta in här som aldrig gettsig till känna.Därför lämnar jag nu min nya adress här så även ni kan hä...

Av Tindra - 7 april 2008 17:53

Nu flyttar jag hem till min gamla blogg.Tror jag har meddelat alla här den nya adressen. Om jag missat ngn så är det bara att hojta till så får ni denom ni vill forts följa mig.Bloggagratis har varit en bra mellan landning för mig men känneratt jag s...

Av Tindra - 7 april 2008 11:09

Nej jag kunde inte somna i vettig tid igår.Strax efter midnatt låg jag i min säng.Jag blundade och försökte slappna av.Kände stillheten sakta fylla mig och hörde småfåglar glada sång....*satt mig käpprakt upp i sängen*Hallucinationer? Har jag blitt h...

Av Tindra - 7 april 2008 10:59

Ja det skulle vara intressant och höra hur många av er som läser hos mig som skulle följa med och läsa hos mig om jag bytte blogg.Har funderat på det en längre tid.Jag hade en blogg jag trivdes bra med men vissa omständigheter gjorde att jag pausade ...

Ovido - Quiz & Flashcards